مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

سبد چند منظوره ریلی از جمله سبدهای سوپرمارکتی است که کاربرد بسیاری دارد. با این حال تفاوت این مدل از سبد تو کابینتی با سایر مدل‌های ریل وسط و یخچالی در نحوه نصب جداگانه طبقات آن است. به عبارت دیگر این نوع از تجهیزات کابینت آشپزخانه به لحاظ ظاهری شبیه کشوهایی هستند که نیازی به مکان‌های از پیش تعیین شده ندارند. یکی از مزایای انواع سبد چند منظوره که بسیاری افراد از آن به عنوان سبد مواد غذایی استفاده می‌کنند، امکان جداسازی مستقل طبقات از هم است. به این ترتیب شما در هنگام نیاز تنها کافی است که طبقه مورد نظر را از کلاف خارج کنید تا به محتویات آن دست یابید. در ادامه این مطلب از فامیلاکالا بیشتر با این محصولات آشنا می‌شویم پس تا انتها، همراه ما باشید.

آشنایی با سبد چند منظوره ؛ سبد تو کابینتی چه مدل سبدی است؟

سبد چند منظوره نظم دهنده از جمله تجهیزات ریلی و کشویی است که به دو دسته‌ سبدهای کلافدار و بدون کلاف تقسیم بندی می‌شود. طبقات انواع سبد سوپر ریل وسط و سوپر یخچالی متصل به یک کلاف است که ریل آن با توجه به مدل در وسط یا پهلو قرار می‌گیرد. این در حالی است که طبقات سبد چند منظوره نظم دهنده به صورت مجزا بوده و کاربر این امکان را دارد تا تعداد طبقات و فاصله‌ بین آنها را به میل خود تغییر بدهد.

در این بین توجه داشته باشید که طبقات سبدهای چند منظوره به شکل کشوهای مشبکی هستند که هر کدام به صورت جداگانه به ریل ساچمه‌ای مجهز شده‌اند. به همین علت کشوی سبدهای چند منظوره نظم‌ دهی، دارای حرکتی روان و بی صدا بوده و این ویژگی آنها با وجود محتویات سنگین و وزن بالای هر کشو حفظ خواهد شد. دیگر ويژگی مشترک بین تمامی سبدهای چند منظوره در نمای ظاهری آنها است. کف تمامی سبدهای چند منظوره مفتولی بوده که نمایی شبیه به بخش میانی (آبچک لیوان) آبچکان کابینت آشپزخانه دارد.

همچنین جالب است بدانید که به طور کلی سبدهای چند منظوره به صورت دو و سه طبقه به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب و خرید آنها اقدام کنید.

کاربرد سبد چند منظوره کشویی چیست؟ 

سبد ریلی داخل کابینت می‌تواند در جاهای مختلف و با کاربردهای متنوعی به کار گرفته شود. به عنوان مثال شما می‌توانید از سبد تو کابینتی به عنوان سبد مواد غذایی، حبوبات و جا‌ برنجی استفاده کنید. اصولاً آشپزها حبوبات خود را در کابینتی در کنار اجاق گاز نگهداری می‌کنند تا هنگام آشپزی دسترسی سریعتری به لوازم کشوی کابینت آشپزخانه خود داشته باشند. به دلیل همین استفاده مداوم از این مواد غذایی، کابینت‌های آنها خیلی زود بی‌نظم شده و بهم می‌ریزند. ظرف برنج‌ هم که محافظ یکی از اصلی ترین غذاهای سفره ایرانی‌ها به حساب می‌آید، در آشپزخانه نگهداری می‌شود. ایجاد نظم برای این دو مورد یعنی حبوبات و برنج، یک نیاز اساسی در هر خانه محسوب می‌شود. از این رو بسیاری از مصرف کنندگان از انواع سبد فلزی سه طبقه ریلی که کاملاً مناسب برای جا حبوباتی و جا برنجی هستند در آشپزخانه خود بهره می‌گیرند.

این محصولات به وسیله ریل کف کابینت نصب شده و به بیرون حرکت می‌کنند. کاربرد ریل در ساختار این محصول مانع از خم شدن مداوم کاربر به هنگام نیاز به محتویات داخل کابینت می‌شود. کاربرد دیگر این سبدهای چند منظوره استفاده از آنها به عنوان سبد مواد شوینده کابینت است. البته سبد میوه چند منظوره نیز در بازار وجود دارد که برای نگهداری از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود.

در نهایت گفتنی است سبد بخارپز چند منظوره و سبد چند منظوره سینک ظرفشویی نیز از جمله دیگر محصولات موجود در بازار هستند که به ترتیب برای بخارپز کردن، پخت و پز و نظم و ترتیب بخشیدن به سینک آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و ماهیتی متفاوت از سبدهای سوپرمارکتی دارند.

هدف از طراحی سبد چند منظوره چیست؟ 

سبد چند منظوره کشویی با هدف تقسیم بندی طبقات مختلف کابینت‌های زمینی طراحی می‌شوند. همانطور که گفتیم سبد چند منظوره نظم دهنده به صورت ریلی حرکت می‌کند و از فضای درون کابینت بیرون می‌آیند. از این رو سبد سوپری ریلی کابینت در طرح ها و انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود که با توجه به نیاز مصرف کننده دارای ویژگی‌ها و کاربردهایی است. با این حال می‌توان گفت که امروزه سبد چند منظوره ریلی، اساسی ترین نقش را در نظم دهی کابینت ها برعهده دارد. به عنوان مثال تعبیه سبد سیب زمینی و پیاز داخل کابینت جلوه‌ای لوکس به آشپزخانه شما می‌دهد. چرا که با این کار در واقع دیگر مجبور نیستید تا آن را در گوشه ای از آشپزخانه به صورت ناخوشایندی رها کنید.

مزایای استفاده از سبد چند منظوره ریلی 

سبدهای چند منظوره ریلی مزیت هایی دارند که می‌توانند آنها را از سایر محصولات مشابه، متمایز کند. از جمله این مزایا می‌توان به قابلیت تحمل وزن زیاد در این سبدها اشاره کرد. همچنین نصب سریع و آسان سبدهای چند منظوره داخل کابینت ریلی از جمله دیگر مزایای آنها است. نصب بدون نیاز به تغییر در باکس کابینت و قابلیت نصب آ‌نها بر روی درب کابینت نیز از جمله دلایل دیگری است که ممکن است شما را به خرید یک سبد تو کابینتی چند منظوره ترغیب کند. همچنین توجه داشته باشید که بدنه اکثر سبدهای چند منظوره پوششی از رنگ کوره ای دارد. از این رو در برابر زنگ زدگی مقاوم است. البته سبدهایی که آبکاری می‌شوند هم اگر در معرض رطوبت نباشند، به ندرت ممکن است زنگ بزنند.

قیمت سبد چند منظوره چقدر است؟

قیمت سبدهای چند منظوره نظم دهنده در بازار با توجه به برخی عوامل از هم متفاوت است. از جمله عواملی که بر این موضوع اثر می‌گذارند، می‌توان به کیفیت ساخت، جنس، طرح و رنگ و برند این محصولات اشاره کرد. البته نام برند به خودی خود یکی از اثرگذارترین عوامل به حساب می‌آید. چرا که کیفیت و نام برخی از برندها ثابت شده است. از این رو محصولات آنها محبوبیت و قیمت بیشتری نیز نسبت به کالاهای گمنامِ موجود در بازار دارند.

راهنمای نصب سبد چند منظوره 

نصب این مدل‌ از سبد ریلی بسیار آسان است. با این حال دستور العمل‌هایی وجود دارد که بهتر است هنگام نصب به آ‌نها توجه داشته باشید. توجه به سایز یونیت سبد یکی از مهمترینِ این نکات است. یونیت در واقع عرض پشت تا پشت دیواره کابینت را شامل می‌شود. هنگام نصب شما باید فضای داخلی کابینت خود را اندازه گیری کنید. همچنین توجه داشته باشید که درب بر روی سبدهای ریلی نصب می‌شود و کابینت شما در نهایت، عملکردی شبیه به یک کشو خواهند داشت. از این رو بهتر است قبل از شروع کار به این نکته نیز دقت کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که نحوه نصب سبدهای چند منظوره با توجه به برند و مدل محصول ممکن است تفاوت هایی نیز داشته باشد. به عنوان مثال نحوه نصب سبد چند منظوره دیبا با فراسازان یا سبدهای چند منظوره آدلان متفاوت خواهد بود. با این حال نگران نباشید چرا که هر برند به طور معمول، راهنمای نصب مناسبی را به شما ارائه می‌دهد.

خرید اینترنتی سبد چند منظوره ریلی با بهترین قیمت از فامیلاکالا

همانطور که گفتیم سبد تو کابینتی ریلی از جمله سبدهای سوپری آشپزخانه است که با تنوع چشمگیری به بازار ارائه می‌شود. این تنوع و گوناگونی در جنس، کاربرد، مدل و برند آن لحاظ می‌شود. از این رو قیمت سبد ریلی داخل کابینت نیز یک بازه نرخی گسترده را شامل می‌شود که در آن محصولات خارجی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. با این حال شما می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود و البته با توجه به اندازه یونیت کابینت خود، اقدام به خرید هر محصول دلخواه در فروشگاه های حضوری یا آنلاین نمایید.

ما در فروشگاه اینترنتی فامیلا‌کالا محصولات متعددی از جمله سبدهای چند منظوره ریلی کابینت، سطل زباله ریلی کابینت و سایر تجهیزات کابینت و آشپزخانه را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. از این رو اگر می‌خواهید خریدی سریع، ارزان و مطمئن را تجربه کنید، می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، سبد مواد غذایی ریلی مورد نیازتان را از برندهای مختلف با جنس های متنوع تهیه کنید. فراموش نکنید که به هنگام خرید توجه داشته باشید که به چه منظوری قصد دارید تا از سبد چند منظوره ریلی خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید محصول مورد نظر خود را در زمان کوتاهتری تهیه نمایید. در پایان یادآور می‌شویم که اگر به هر دلیل ممکن موفق به انتخاب کالای مورد نیاز خود نشدید، می‌توانید از خدمت مشاوره رایگان ما بهره بگیرید.

سوالات متداول سبدهای چند منظوره

عرض مورد نیاز برای نصب سبد‌های چند منظوره چقدر است؟
معمولاً عرضی معادل ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر برای نصب این نوع سبد‌ها در نظر گرفته می‌شود.

چه نوع ریلی در سبد‌های چند منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
معمولاً در سبد‌های چند منظوره از ریل‌های ساچمه‌ای استفاده می‌شود که به ‌صورت روان و بی‌صدا کار می‌کنند.

استفاده از سبد‌های چند منظوره چه مزیت‌هایی دارد؟
از جمله مزایای این سبد‌ها، می‌توانیم به قابلیت جابجایی هر یک از طبقات، کاربرد آسان آنها و سهولت در نظافت محصول اشاره کنیم.

کدام ویژگی به ‌صورت یکسان در تمام سبد‌های چند منظوره وجود دارد؟
نمای ظاهری این سبد‌ها همان ویژگی مشترک آنها است. چرا که کف همه این سبد‌ها مفتولی شکل است.

آیا می‌توان تعداد طبقه‌ها و فاصله میان سبد‌های چند منظوره را تغییر داد؟
بله. شما می‌توانید تعداد طبقات سبد‌های چند منظوره و فاصله میان آنها را به هر شکلی که دوست دارید، تغییر دهید.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم