مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

امروزه استفاده از درب‌های ریلی برای انواع کمد هایگلاس و چوبی رواج پیدا کرده است. زیرا این درب‌ها برای باز شدن، فضای خاصی را اشغال نمی‌کنند. با این حال این درب‌ها برای اینکه به راحتی باز و بسته شوند نیاز به دستگیره مخصوص به خود یعنی همان دستگیره کمد ریلی دارند. زیرا امکان نصب دستگیره معمولی روی درب ریلی وجود ندارد. این دستگیره‌ها به راحت‌تر باز شدن درب کمد ریلی کمک می‌کنند و زیبایی جلوه آن را هم دو چندان می‌کنند. اما آیا می‌دانید که انواع دستگیره‌ مخفی کمد ریلی به چه شکلی هستند؟ یا اینکه ویژگی هر کدام از آنها چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و آشنایی با انواع دستگیره شاخه ای با ما تا انتهای این مطلب از فامیلا کالا همراه باشید.

چرا درب ریلی؟ 

قبل از اینکه به معرفی انواع دستگیره‌ مخفی کمد ریلی بپردازیم به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا باید از درب ریلی در کمدهای خود استفاده کنیم. به دلیل کوچکتر شدن متراژ خانه‌ها، طراحان دکوراسیون همواره در تلاش هستند که به صورت حداکثری از فضای موجود استفاده کنند. استفاده از کمد ریلی، یکی از راهکارهای بهره‌گیری بهینه از اتاق است. زیرا برای باز و بسته کردن کامل درب کمد معمولی، لازم است فضای خالی زیادی در مقابل آن وجود داشته باشد. از این رو دیگر نمی‌توان در آن قسمت تخت یا میزی را قرار داد. در صورتی که کمد ریلی این قابلیت را برای شما ایجاد می‌کند که حتی از فضای جلوی کمد نیز استفاده کنید. همچنین به راحتی می‌توانید روی درب این کمدها آینه نصب کنید. زیرا ریل کمد دیواری توانایی تحمل وزن بالای آینه را هم دارد.

انواع دستگیره کمد ریلی 

دستگیره کمد ریلی معمولاً به دو صورت شاخه‌ای وتوکار تولید می‌شود. به طور کلی دستگیره‌ شاخه ‌ای که نام دیگر آن قدی یا متری است، به صورت شاخه‌های دو و سه متری تولید می‌شود. جنس دستگیره قدی کمد ریلی از آلومینیوم بوده و مدل‌های مختلفی مانند دستگیره اچ، ال، یو، برگی و جی فرم دارد. برای کمد ديواري mdf ریلی، دستگیره متری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته دستگیره متری کمد ریلی در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شود که می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون منزل خود و مدل کمدتان هر یک از آنها را انتخاب کنید. اما پر کاربردترین ‌آنها به این شرح هستند:

دستگیره ریلی کمد دیواری 

این نوع دستگیره برای کمدهای کشویی بسیار مناسب است. زیرا برای باز و بسته کردن درب کمد، نیازی نیست که آنها را به جلو یا عقب بکشیم. لبه‌های دستگیره متری کمد دیواری H به صورت عمودی بر روی درب نصب شده و به سمت راست و چپ حرکت می‌کنند. ناگفته نماند این نوع دستگیره‌ مخفی کمد ریلی به طور معمول از جنس شمش آلومینیومی تهیه می‌شود.

دستگیره درب ریلی U شکل

شکل ظاهری این دستگیره شاخه ای به صورت خوابیده روی سطح و به شکل U انگلیسی است. این دستگیره هنگام نصب در بین دو درب کمد ریلی، بیشترین کارایی را خواهد داشت. این دستگیره‌ها همچنین به تمیز نگه داشتن درب‌ها نیز کمک می‌کنند. زیرا هنگام باز کردن کمد، دست با درب تماسی نداشته و لکی بر روی آن ایجاد نمی‌شود. در نهایت ناگفته نماند که این دستگیره‌ها از تاب برداشتن درب کابینت نیز جلوگیری می‌کنند. اما چرا حرف از تاب برداشتن درب کمد به میان می‌آید؟ زیرا اکثر کمدهای ریلی از جنس ورق MDF تهیه می‌شوند و طبیعت ورق MDF این است که پس از مدتی دچار تابیدگی می‌شود. اما دستگیره یو شکل که به نوعی یک دستگیره مخفی کمد دیواری ریلی نیز به شمار می‌رود، از این امر جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است این نوع از دستگیره‌ها پس از نصب کاملاً پنهان بوده و نمای یکدستی را برای کمد دیواری ایجاد می‌کنند.

دستگیره ریلی کابینت و کمد دیواری L شکل

دستگیره ال شکل به دلیل داشتن لبه نیمه گرد، باز کردن درب ریلی را به راحتی برای کاربر امکان ‌پذیر می‌سازد. این نوع دستگیره همانند دیگر مدل‌های دستگیره شاخه ‌ای در لبه درب کابینت و کمد نصب شده و حالتی نیمه مخفی دارد.

دستگیره توکار 

دستگیره توکار کمد دیواری از جمله انواع یراق کابینت و کمد موجود در بازار است. هسته مرکزی این دستگیره در داخل کابینت تعبیه می‌شود و به این دلیل که دستگیره توکار کمد ریلی درون درب کابینت و کمد نصب می‌شود، دارای کمترین میزان ارتفاع از سطح نصب شده است. از این رو بهترین کارایی را برای کمدهای ریلی دارد. معمولاً دستگیره‌ مخفی کمد ریلی از جنس‌های مختلف مانند پلاستیک، آلومینیوم و زاماک تولید می‌شود و یکی از ویژگی‌های مثبت آن این است که برای خانه‌های بچه‌دار، ایمن است. چرا که با نصب آن از برخورد دستگیره با سر و صورت کودک جلوگیری می‌شود.

دستگیره کمد دیواری سفید

از آنجا که لازم است برای حفظ هماهنگی اجزای اتاق، رنگ یراق آلات با هم ست باشد، دستگیره شاخه ای در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌ است. رنگ‌هایی مانند طلایی، نقره‌ای و استیل از پرکاربردترین‌های رنگهای این یراق هستند. اما امروزه به این دلیل که انتخاب دکوراسیون سفید رنگ، رواج بسیاری پیدا کرده است، دستگیره سفید بیشترین میزان فروش را در بین این رنگها دارد.

راهنمای انتخاب دستگیره کمد ریلی 

هنگام انتخاب دستگیره در کمد ریلی بهتر است به چند نکته دقت نمایید تا بتوانید به بهترین نحو از کمد خود استفاده کنید. ابتدا سبک دکوراسیون اتاق خود را انتخاب کنید و پس از آن دستگیره مناسب این فضا را انتخاب نمایید. حتماً به قطر، طول و وزن درب کمد توجه داشته باشید. زیرا هر نوع دستگیره، توانایی تحمل وزن مشخصی را دارد. همچنین دستگیره‌ها باید طوری روی درب نصب شوند که هنگام باز و بسته شدن درب‌ها به یکدیگر برخورد نکنند.
در ضمن به این نکته نیز توجه کنید که برخی از درب‌های کمد ریلی، هنگام باز شدن از روی یکدیگر رد می‌شوند و به اصطلاح غلت می‌خورند. از این رو باید برای این نوع درب‌ها، دستگیره توکار یا همان دستگیره‌ مخفی کمد ریلی را انتخاب نمایید. البته ناگفته نماند که دستگیره انگشتی کمد دیواری نیز یکی از نمونه‌های مناسب این نوع درب‌ها به شمار می‌رود.
قیمت دستگیره کمد ریلی با توجه به جنس و ابعاد دستگیره شاخه ای مورد نظر شما متفاوت است. اما در حالت کلی، نحوه محاسبه قیمت آن به متراژ دستگیره بستگی دارد. همینطور به این نکته توجه داشته باشید که برخی از افراد برای تامین امنیت کمد خود از انواع قفل کمد و کابینت استفاده می‌کنند. بر همین اساس برای کمدهای ریلی، قفل‌های مخصوصی طراحی شده که لازم است برای هر درب آن، یک قفل نصب شود. اما شیوه عملکرد این قفل به چه صورت است؟
این قفل روی درب نصب شده و دو شاخه انتهایی آن درون یونیتی که روی لبه ثانویه کمد متصل شده، رفته و قفل می‌شود. برای باز کردن قفل، باید کلید آن را چرخانده تا درب کمد دیواری باز شود. البته نوع دیگری از قفل درب کمد نیز موجود است که مخصوص کمدهایی است که درب‌های آن روی هم می‌آیند. در این شرایط قفل روی درب بالایی نصب شده و با فشار دادن دکمه آن، دو درب به یکدیگر قفل می‌شوند. بر این اساس، این قفل به صورت همزمان مانع از حرکت هر دو درب می‌شود.

خرید اینترنتی انواع دستگیره شاخه ای از فامیلا کالا

شاید در ظاهر، خرید دستگیره مخفی کمد ریلی به صورت اینترنتی، فرآیند سختی به نظر برسد. اما با مراجعه به فامیلا کالا و مشاهده طیف وسیعی از محصولات مرتبط، شما گزینه‌های زیادی را در دسترس خود خواهید دید که کارتان را آسان می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس مشخصات درج شده در صفحه هر یک از این محصولات مانند قیمت دستگیره متری کمد دیواری، رنگ دستگیره شاخه ای و غیره، گزینه مناسب خود را پیدا کرده و خریدتان را نهایی کنید. فروشگاه اینترنتی فامیلا کالا این اطمینان را به شما می‌دهد که تمامی محصولات عرضه شده در این مجموعه، از کیفیت مطلوب و سلامت فیزیکی برخوردار هستند. از این رو تنها کافی است اکسسوری یا یراق آلات مورد نیاز کمد یا کابینت خود را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت ممکن از فامیلاکالا خریداری نمایید. در پایان امیدواریم با نکاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، بتوانید دستگیره کمد ریلی مد نظرتان را به صورت اصولی انتخاب کرده و از خرید خود لذت ببرید.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم