مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

کشوها از جمله فضاهای پر کاربرد در آشپزخانه، اتاق خواب و حتی محیط کار ما هستند. از این رو کیفیت انواع یراق کابینت و کمد استفاده شده در آنها، نظیر ریل کشو تاندم باکس نقش به سزایی را در طول عمر انواع کشو ایفا می‌کنند. اگر نام ریل کشو تاندم به گوشتان آشنا نیست بد نیست بدانید که از لحاظ لغوی تاندم به معنی پیوستگی گروهی از اشیاء است. اما بحث اصلی ما کاربرد تاندم باکس و استفاده از آن در صنعت یراق آلات است. تاندم باکس در صنعت یراق آلات به گروهی از ابزار گفته می‌شود که به صورت پیوسته و با هم حرکت می‌کنند. علت این نامگذاری نیز به این دلیل است که با باز شدن درب کابینت، این نوع یراق به شکل پیوسته و پشت سر هم باز شده و به سمت جلو کشیده می‌شود. همین کارایی مناسب نیز سبب می‌شود تا قیمت ریل کشو تاندم باکس نسبت به سایر مدل‌های ریل بیشتر باشد. در ادامه این مطلب از فامیلاکالا شما را بیشتر با این محصول آشنا می‌کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

ریل کشو تاندم باکس چگونه ریلی است؟ 

همانطور که گفتیم به نوعی از ریل کشو و کمد یا کابینت که به صورت به هم پیوسته هستند و منجر به باز شدن آسان و روان کشو می‌شوند، ریل کشو تاندم باکس گفته می‌شود. ریل کشو تاندم باکس از جمله محصولات بسیار کاربردی است و معمولاً در منازلی که کاربردی بودن دکوراسیون اهمیت بسیاری دارد، از این یراق آلات استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ریل کشو تاندم باکس 

نسل جدید کشو تاندم باکس از یک کشو و ریل کابینت تشکیل می‌شود که به عنوان نوع جدیدی از ریل ساچمه‌ای شناخته شده و به بازار عرضه می‌شود. این کشوها در کف قسمت بدنه کابینت نصب می‌شوند و برای تمام ابعاد کشوها به شکل اختصاصی کاربرد دارند. کشوهای این باکس به این صورت هستند که می‌توان آنها را به شکل دلخواه عمیق کرد و از این نظر محدودیتی برای این کشوها وجود ندارد.

از دیگر ویژگی‌های این تجهیزات کابینت می‌توان به تحمل وزن زیاد آ‌نها اشاره کرد. همانطور که می‌دانيد در کابینت‌ها یک بخش مانند یک کشو بزرگ و عمیق را برای نگهداری از ظروف و قابلمه‌های سنگین در نظر می‌گیرند که امروزه می‌توان با استفاده از ریل کشو تاندم باکس آشپزخانه آن را ایجاد کرد. حتی به دلیل همین ویژگی است که اغلب در دفترهای اداری و تجاری و یا حتی کارگاه‌های تولیدی از این یراق در محل‌هایی که معمولاً وسایل و مدارک سنگینی انباشت می‌شود که به یک باکس مناسب برای نگهداری نیاز دارند، استفاده می‌کنند.

انواع ریل کشو تاندم باکس 

ریل تاندم باکس در دو نوع ریل کشو تاندم باکس آرامبند و فشاری در بازار موجود است. کشوهایی که از ریل فشاری استفاده می‌کنند، نیازی به باز کردن با دستگیره ندارند و با وارد کردن یک فشار آرام، کامل باز می‌شوند. ریل‌های آرامبند نیز همانطور که از اسمشان مشخص است، در هنگام بسته شدن سرعتشان به تدریج کاهش پیدا می‌کند و مانع از ورود هرگونه آسیب به بدنه یا کشو می‌شوند و صدایی هم ایجاد نمی‌کنند.

همچنین از نظر میزان باز شدن کشو تاندم باکس، ریل این نوع کشوها را می‌توان به دو نوع نیم فول و تاندم فول دسته بندی کرد. تاندم فول به آسانی می‌تواند منجر به خارج شدن کامل کشو شود و دسترسی به تمام محیط جعبه‌ را فراهم کند. اما تاندم نیم فول کامل از کشو بیرون نمی‌آید و تقریباً یک سوم آن داخل بدنه باقی می‌ماند. از تاندم‌های نیم فول می‌توان به صورت ترکیبی با تاندم فول نیز استفاده کرد و یراقی به نام ریل کشو تاندم باکس بلوم را به وجود آورد.

ریل کشو تاندوم باکس بلوم

ریل کشو تاندم باکس بلوم دارای تاندم نیم فول و تاندم فول به صورت همزمان است. با استفاده از ریل کشو blum دو کشو به صورت همزمان باز می‌شوند و امکان کنترل آنها به صورت همزمان وجود دارد. نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که کشوهای این نوع باکس را می‌توان به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد و کاربردهای آن را اختصاصی‌تر کرد. البته برای نصب ریل کشو بلوم باید به اندازه سایز کف کشو بلوم و پشت کشو ریل بلوم توجه داشته باشید. در نهایت ناگفته نماند که قیمت ریل کشو بلوم نیز با توجه به بلند و کوتاهی و مدل آن متفاوت خواهد بود.

کاربرد‌ها و مدل‌های ریل کشو تاندم باکس 

ریل کشو و کمد دیواری تاندم باکس در دسته بندی‌های متعددی به بازار عرضه می‌شود و کاربری متنوعی دارد. از لحاظ کاربرد ریل کشویی در محیط‌های مختلف می‌توانیم به ریل کشو تاندم باکس پلاستیک، ریل کشو تاندم باکس پنجره، ریل کشو تاندم باکس تراس و ریل کشو تاندم باکس تخت اشاره کنیم.

همچنین از لحاظ جنس نیز این نوع یراق به ریل کشو تاندم باکس پلاستیکی و ریل کشو تاندم باکس چوبی تقسیم بندی می‌شود. از لحاظ مدل نیز می‌توان چهار نوع ریل کشو تاندم باکس ایستاده، ریل کشو تاندم باکس ثابت، ریل مخفی تاندم باکس، ریل کشو تاندم باکس جداکننده و ریل کشو تاندم باکس تاچ را در این گروه نام برد. از این رو برندهای بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید این محصول مشغول به فعالیت هستند که از جمله آ‌نها می‌توان به ریل بدنه یونی هوپر و ریل کشو تاندم باکس فانتونی اشاره کرد.

مزایای ریل کشو تاندم باکس 

ریل کشو تاندم باکس دارای مزایای بسیاری است که اطلاع از آنها می‌تواند در هنگام خرید به شما کمک به سزایی نماید. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره می‌کنیم.

  • حرکت روان

ریل‌های تاندم به نسبت سایر ریل‌های کشو بسیار نرمتر و روان‌تر هستند. بنابراین باز و بسته کردن آنها حس بهتری را به مصرف کننده آن القا می‌کند. گفتنی است این تفاوت بسیار قابل لمس است به گونه‌ای که شما با مقایسه باز و بسته کردن کشو با ریل‌های ساچمه‌ای معمولی، به آسانی تفاوت این دو را تشخيص می‌دهید. ناگفته نماند قابلیت حرکت روان در این محصولات علاوه بر اینکه میزان کاربردی بودن کشو را افزایش می‌دهد، موجب افزایش دوام و استحکام کشو نیز می‌شود.

  • استحکام و مقاومت

جنس ریل کشو تاندم باکس معمولاً از استیل و فولاد ضدزنگ است که در برابر ضربه، ساییدگی، رطوبت و غیره مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد و همچنین هرگز دچار خوردگی نمی‌شود. دیگر نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که معمولاً این ریل‌ها را با ضخامت بالایی می‌سازند تا به راحتی در کشوهای بزرگ و سنگین قابل استفاده باشند.

  • امکان جدا شدن از ریل

این ریل‌ها برخلاف سایر ریل‌های دیگر همچون ریل غلطکی می‌توانند از کشو جدا شوند و این ویژگی موجب آسانتر شدن روند کار به هنگام تمیزکاری و نظافت کشوها می‌شود. البته این ریل‌ها از نظر ساختاری هیچ‌گونه شباهتی به ریل‌های غلطکی نداشته و طبیعتاً معایب آن را نیز ندارند.

آموزش نصب ریل کشو تاندم باکس

به طور کلی نحوه نصب ریل در کمد دیواری و آشپزخانه دارای مراحلی است که در ادامه اشاره می‌کنیم. برای این کار ابتدا باید کشو را اندازه گیری کرده و محل نصب ریل را در آن علامت گذاری کنید. دقت داشته باشید که جایگذاری ریل کشو کابینت باید به شکلی انجام شود که ریل در یک خط راست قرار بگیرد. همچنین قسمت‌های مختلف ریل باید منطبق بر هم بوده و قرینگی در آنها رعایت شود. بعد از آن باید محل پیچ‌ها را سوراخ کرده و ریل را جایگذاری کنید. در نهایت پس از رگلاژ کردن می‌توانید از ریل کشو تاندم باکس خود استفاده کنید. شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از ویدئوهای آموزشی سایت فروشگاهی فامیلاکالا استفاده نمایید.

بهترین قیمت ریل کشو تاندم باکس در فامیلاکالا

همانطور که اشاره کردیم ریل کشو تاندم دارای مدلهای مختلفی بوده و از تنوع فراوانی برخوردار است. این تنوع و گوناگونی در جنس، کاربرد، مدل و برند این محصول است که قیمت ریل کشو تاندم باکس نیز بر اساس همین عوامل تعیین می‌شود. از این رو شما می‌توانید بسته به نیاز و سلیقه خود از میان برندهای متفاوت نسبت به خرید محصول دلخواه خود اقدام کنید. اما اگر می‌خواهید کالای مورد نیازتان را در مقایسه با سایر محصولات موجود و البته با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید، حتماً سری به فامیلاکالا بزنید تا خریدی مقرون به صرفه، مطمئن و آسان را تجربه نمایید.

سوالات متداول ریل کشو تاندم

ریل مخفی یا ریل کشو تاندوم چیست؟
یک مکانیزم کشویی است که در کشو‌های کابینت، کمد و کشو‌های مخفی به کار می‌رود.

علت اصلی استفاده از ریل‌های تاندم در انواع کمد و کشو چیست؟
قابلیت تحمل وزن بالای ریل‌های تاندم، دلیل اصلی استفاده از این نوع ریل‌ها در انواع کشو و کمد است.

چند نوع ریل تاندم در بازار‌ وجود دارد؟
ریل‌های تاندم در سه نوع تاچ، آرام‌بند و ترمز دار جهت فروش به بازار عرضه‌ شده اند.

استفاده از ریل‌های تاندم چه تأثیری بر عملکرد کشو دارد؟
وجود ریل‌های تاندم در کشو‌ها باعث روان‌تر شدن حرکت کشو‌ها و بی‌صدا شدن کشو می‌شود.

آرام‌بند موجود در ریل‌های تاندم چه ناثیری بر کارایی کشو‌ها دارد؟
وجود آرام‌بند‌ها در ریل‌های تاندم باعث می‌شود تا عمل رهاسازی کشو‌ها، خیلی روان و نرم صورت بگیرد.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم