مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

قطعاً یکی از ملزومات کاربردی در کمد ديواري، میز و کابینت‌های آشپزخانه، کشو است که برای استفاده از آن باید بتوان کشو را به راحتی باز و بسته کرد. در گذشته، برای اینکه بتوانند کشوهای مختلف مانند فایل کشویی چوبی، فلزی و کشو کابینت را حرکت دهند، یک زهواره چوبی بر روی بدنه کشو نصب کرده و شیارهایی را بر روی بدنه آن ایجاد می‌کردند. این روش با اینکه حرکت کشو را ممکن می‌ساخت اما معایب بسیاری از جمله اشغال فضای زیاد و سخت باز و بسته کردن کشو را داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید تجهیزات مدرن، طراحی و ساخت ریل کشویی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. تولید ریل کشوي هوشمند باعث شده است تا کاربر بتواند به راحتی کشو کابینت را حرکت داده و باز و بسته کند. ریل ساچمه‌ای یکی از انواع مدل‌های ریل کشویی است که پس از ریل غلتکی در بازار عرضه شد. محبوبیت این ریل در میان تولیدکنندگان لوازم ریلی، شرکت‌های سازنده کابینت آشپزخانه و مصرف کنندگان، بسیار است. ریل کشو ساچمه‌ای دارای انواع مختلفی است که در این مقاله از فامیلاکالا به معرفی بهترین برند ریل ساچمه‌ای و همچنین بررسی قیمت ریل ساچمه‌ای می‌پردازیم. به‌ علاوه، در این مطلب می‌توانید با طریقه نصب ریل ساچمه‌ای کشو و نحوه جا انداختن ریل ساچمه‌ای نیز اشنا شوید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع ریل ساچمه‌ای کشو بر چند نوع است؟

یکی از انواع ریل‌های کاربردی، ریل ساچمه‎ای کشو است که برای کشوهای سنگین استفاده می‌شود. روش نصب ریل ساچمه‌ای کشو اینگونه است که یک لنگه از ریل در زیر جعبه کشو نصب و یک لنگه دیگر بر روی بدنه میز آرایش، کابینت و غیره از داخل نصب می‌شود و بدین ترتیب مکانیزم لازم برای حرکت ریلی کشو فراهم می‌شود.

ناگفته نماند ریل ساچمه‌ای کشو شامل دو نوع ریل ساچمه‌ای دو تکه و ریل ساچمه‌ای سه تیکه است. با توجه به قابلیت باز شدن زیاد، استحکام بالا، تنوع مدل‌های گوناگون، حرکت آسان و روان و ابعاد ریل ساچمه‌ای مانند ریل ساچمه‌ای ۴۰ سانتی، ریل ساچمه‌ای ۴۵ سانتی و ریل ساچمه‌ای ۵۰ سانتی، از این نوع ریل کشویی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. البته ریل‌های دو تکه و سه تکه ساچمه‌ای مدل‌های گوناگونی دارند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی هستند. در ادامه به شرح هر یک از این یراق‌الات می‌پردازیم و با بهترین برند ریل ساچمه‌ای آشنا می‌شویم.

ریل ساچمه‌ای ساده

ریل ساچمه‌ای ساده همانطور که از نامش مشخص است، ریل‌های ساده و ابتدایی هستند. در این نوع ریل‌ها تکنولوژی خاصی به کار نرفته است. با این وجود، کیفیت ریل ساچمه‌ای ساده، مناسب است و ساخت خوبی دارد. جالب است بدانید با توجه به کیفیت، اندازه، قطر و نوع این ریل‌ها، قیمت متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

ریل دو تکه ساچمه‌ای

قبل از هر گونه توضیحی باید بدانید که برای جلوگیری از خارج شدن کامل کشو از ریل، ضامن‌هایی در ریل‌های ساچمه‌ای تعبیه شده است. ضامنی که در ریل‌های دو تکه ساچمه‌ای استفاده شده، مانع از خروج زیاد کشو از باکس می‌شود. گفتنی است استفاده از این نوع ریل‌ کشو و کابینت در کشوهای میزهای ال سی دی و یا فضاهایی که وزن زیادی ندارند و بیشتر جنبه فانتزی داشته، مناسب است. به ‌علاوه، کسانی که نمی‌خواهند به طور کامل از فضای داخلی کشو کابینت استفاده کنند، به طور معمول ریل دو تکه ساچمه‌ای را برای نصب در کابینت خود انتخاب می‌کنند.

ریل سه تکه ساچمه‌ای

ریل سه تکه ساچمه‌ای به دو نوع پهن و باریک تقسیم می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید با نصب این نوع ریل می‌توان حداکثر استفاده را از فضای داخلی کشو کابینت داشت. از این رو بیش‌ترین کاربرد ریل سه تکه ساچمه‌ای برای کابینت و کمد لباس است. این نوع ریل‌های ساچمه‌ای در اندازه‌های ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متری تولید می‌شوند و قیمت ریل ساچمه‌ای ۵۰ سانت با قیمت ریل ساچمه‌ای ۴۵ سانت، قیمت ریل ساچمه‌ای 35 سانت و قیمت ریل ساچمه‌ای ۶۰ سانت با توجه به قابلیت‌های هر یک از این محصولات و قدرت تحمل وزن آنها، متفاوت است.

ریل ساچمه‌ای آرامبند

در ابتدا باید این نکته را بدانید که ساخت ریل ساچمه‌ای توسط ورقه‌های آهنی با قطر زیاد صورت می‌گیرد. به همین دلیل این نوع ریل بسیار محکم است و در کشوهای سنگین استفاده می‌شود. ریل ساچمه‌ای آرامبند کاربردی همانند نامش دارد و باعث می‌شود که کشو به آرامی بسته شود. این نوع ریل ساچمه‌ای کشو، با ایجاد حرکتی آرام برای کشو، مانع از آسیب رسیدن به بدنه آن می‌شود‌‌ و از ایجاد سر و صدا هنگام بسته شدن کشو جلوگیری می‌کند. در واقع باید گفت که این مدل ریل ساچمه‌ای آرام بند برای کسانی که بچه کوچک دارند، گزینه مناسبی است. به این دلیل که از بسته شدن ناگهانی و با شتاب کشو و آسیب به انگشتان کودک جلوگیری می‌کند.

ریل ساچمه ای ترمزدار

همانطور که انواع جک کابینت به مدل‌های گوناگونی تقسیم می‌شود، ریل ساچمه‌ای نیز انواع مختلفی دارد. یکی دیگر از انواع ریل ساچمه‌ای، ریل ساچمه‌ای ترمز دار است. علت نامگذاری این نوع ریل به دلیل وجود ترمزهایی در انتهای آن است. این ترمز چند سانت قبل از بسته شدن کامل کشو، از سرعت آن می‌کاهد. جالب است بدانید پمپ‌هایی برای ساخت این نوع ریل‌های ساچمه‌ای استفاده شده است که کاربرد ویژه‌ای در ریل ساچمه‌ای ترمزدار دارند.

ریل ساچمه‌ای مگنتی یا فشاری

زمانی که برای کشو از ریل ساچمه‌ای مگنتی استفاده می‌شود، دیگر نیازی به استفاده از دستگیره در آن نیست و می‌توان به راحتی و با یک فشار کم، درب کشو را به راحتی باز و بسته کرد. این نوع ریل مگنتي با توجه به استفاده آسان، طرفداران بسیاری دارد و برای افرادی که معلولیت دارند، بهترین گزینه است. ناگفته نماند میزان سرعت و شدت باز و بسته کردن کشو مگنتي را در این نوع ریل‌های ساچمه‌ای سه تکه مگنتي به راحتی می‌توان تنظیم کرد.

بررسی کیفیت ساخت ریل‌های ساچمه‌ای ایرانی و خارجی 

امروزه تولیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری اقدام به تولید يراق آلات كابينت مانند جك كابينت، قرنيز صفحه كابينت و انواع ريل كابينت کرده‌اند. در ميانِ اين يراق آلات، انواع ريل كشو و كابينت از جمله یراق‌های پر مصرف هستند. البته در بازار، ریل ساچمه‌ای ایرانی و چینی طرفداران بیش‌تری نسبت به ریل‌های ساچمه‌ای سایر کشورها دارند. زیرا قیمت ریل ساچمه‌ای سه تیکه ایرانی و چینی ارزان‌تر از ریل‌های دیگر است. با وجود قیمت پایین ریل ساچمه‌ای ارزان، کیفیت محصولات ایرانی مناسب است. چرا که در ایران، برندهای مشهور داخلی توسط نیروهای متخصص خود اقدام به تولید با کیفیت‌ترین ریل دراور کرده‌ و کشور را به بهترین خط تولید ریل ساچمه‌ای در خاورمیانه تبدیل کرده‌اند . اما اگر به دنبال خرید ریل ساچمه‌ای گران قیمت هستید، بهترین برند ریل ساچمه‌ای برای شما برندهای خارجی است که مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده اند.

فامیلاکالا؛ بهترین سایت برای خریداران و فروشندگان ریل‌های ساچمه‌ای

امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش عمده ریل ساچمه‌ای می‌پردازند. با این حال برای برخی از خریداران این نوع ریل‌هاي كشو، حضور در فروشگاه و انتخاب مدل مورد نظر خود سخت است. از این رو توصیه می‌شود این گروه از خریداران از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند فامیلاکالا که عرضه كننده انواع يراق‌آلات كابينت مانند لولا كابينت، پايه كابينت و غيره با بهترین قیمت است، کالای مورد نیازشان را تهیه نمایند. ناگفته نماند شما در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید انواع ریل‌های ساچمه‌ای برندهای معروف دنیا مانند فیسا، بلوم، رویال، ویولت، امیت و فانتومی را در اسرع وقت سفارش دهید. همچنین در وبسایت این فروشگاه این امکان را دارید تا نگاهی به لیست قیمت ریل ساچمه‌ای داشته باشید و قبل از سفارش، قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

نکات پایانی

همانطور که گفته شد، ریل‌های ساچمه‌ای انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌ به فرد خود هستند. زمانی که بدانید هر یک از این ريل‌ها چه کاربردی دارند، ضخامت ریل ساچمه‌ای چقدر است؟ چگونه کار می‌کند و کدام قطر ریل ساچمه‌ای برای نصب ريل کمد، كابينت و میز مناسب است، بهتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، هنگامی که به خرید یراق آلات می‌روید بهتر است بهترین برند ریل ساچمه‌ای را انتخاب کنید. در پایان یادآور می‌شویم برای تهیه بادخور ریل ساچمه‌ای و دیگر تجهیزات آشپزخانه مانند پايه كابينت و همچنین اطلاع از قیمت ریل ساچمه‌ای می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا مراجعه نمایید. در این بین توجه داشته باشید که برندهای زیادی، ریل‌های ساچمه‌ای را تولید می‌کنند که هر یک کیفیت متفاوتی دارند. در نهایت اگر شما از انواع ضخامت ریل ساچمه‌ای سه تکه برای کابینت، میز یا کمد خود استفاده کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تا نظر خود را در مورد بهترین برند این نوع ریل‌ها،کیفیت و قیمت هر کدام از آنها، با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول ریل کشو ساچمه‌ای

چند نوع ریل کشوی ساچمه‌ای در بازار وجود دارد؟
ریل کشویی ساچمه‌ای موجود در بازار، به دو دسته ریل ساچمه‌ای کوتاه و ریل ساچمه‌ای بلند تقسیم می‌شود.

چه موادی در ساخت ریل ساچمه‌ای به ‌کار برده شده است؟
انواع ریل‌های دو و سه تیکه ساچمه‌ای از فلزی که به‌ وسیله کروم آبکاری شده ساخته ‌شده‌اند، تولید شده است.

ساختار ظاهری ریل‌های ساچمه‌ای چگونه است؟
ریل‌های ساچمه‌ای غالباً از سه قسمت جداگانه تشکیل ‌شده‌اند که به‌ وسیله حالت کشویی بر روی ‌هم قرار می‌گیرند و توسط ضامن‌ها در جای خود محکم می‌شوند.

ریل ساچمه‌ای در چه ابعاد و اندازه‌هایی تولید می‌شود؟
ریل‌های ساچمه‌ای کوتاه در اندازه‌های ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵ سانتیمتری و ریل‌های ساچمه‌ای بلند در اندازه‌های ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ سانتی ساخته می‌شوند.

چرا در ریل‌های ساچمه‌ای ضامن وجود دارد؟
وجود ضامن در این ریل‌ها تضمین‌کننده‌ ایمنی کشو است و مانع از افتادن کشو‌ها به هنگام بیرون کشیدن می‌شود.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم