ریل كشو و كمد (1 محصول)

مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

ریل بلوم 50 کیلویی

تماس بگیرید

امروزه بنا به نیاز از انواع کشو در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. انواع ریل کشو و کمد و سهولت استفاده از این وسایل نیز تأثیر زیادی در استفاده افراد از کشو دارد. چرا که همین راحتی باعث شده است تا کشوها به یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین قفسه‌های کابینت تبدیل شوند. اما آیا می‌دانید ریل کشو و کمد به چند دسته تقسیم می‌شوند و چه کارکردهایی دارند؟ یا اینکه قیمت ریل کشو کمد چقدر است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تنها کافی است تا انتهای این مطلب از فامیلاکالا همراه ما باشید.

ساختار ریل کشویی

اگرچه امروزه انواع مختلفی از کشوها وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید ریل‌هایی مورد استفاده قرار گرفته امروزی، نه تنها در شکل، بلکه در عملکرد نیز با ریل کشوهای قدیمی تفاوت دارند. با منسوخ شدن این روش قدیمی، امروزه انواع کشوهای ریلی در بازار موجود هستند که علاوه بر سهولت جابجایی کشو کابینت، صدای ایجاد شده در حین حرکت کشو را نیز تا حد امکان کاهش می‌دهد. همچنین اگر ریل کشو از کیفیت خوبی برخوردار باشد، به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر از کشوی خود استفاده کنند و برای مدت طولانی از به کارگیری آن لذت ببرند. ریل‌ها نیز مانند تمام یراق ‌آلات کابینت انواع مختلفی دارند و هرک دام با مکانیزم خاص خود باعث عقب و جلو کشیدن کشو می‌شوند. در ادامه، شما را با انواع ریل کشو و کمد آشنا می‌کنیم.

انواع ریل کشو و کمد

ریل کشو بسته به سیستم عملکرد و کاربرد ریلی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

ریل غلتکی

ریل غلتکی از ابتدایی‌ترین و ارزان‌ترین نوع ریل‌ها است که مکانیزم آن توسط دو نوار فلزی و دو قرقره برای جابجایی آسان کشو صورت می‌گیرد . این نوع ریل‌ها، از جمله مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین ریلهای کشو موجود در بازار محسوب می‌شوند.

ریل ساچمه‌ای

ریل‌ ساچمه‌ای یکی از کاربردی‌ترین ریل‌های موجود در بازار است که توسط دو نوار فلزی و گلوله داخلی نوارها کشوها را به سمت جلو و عقب هدایت می‌کند و در مدل‌های مختلفی مانند ریل دو تکه، ریل سه ‌تکه باریک و ریل سه‌ تکه پهن تولید می‌شود. حرکت بسیار نرم، قابلیت باز شدن کامل، استحکام بالا، تنوع در سایزبندی، داشتن حفاظ برای جلوگیری از افتادن کشو، قیمت مناسب و غیره از جمله دلایل محبوبیت ریل کشو ساچمه‌ای  است.

در این مدل، به ‌جای غلتک، از ضامن‌هایی در اندازه و اشکال مختلف استفاده شده است. به دلیل وجود همین ضامن‌ها، کشوها نیز به ‌راحتی از جای خود در نمی‌آیند و جا انداختن آن‌ها نیز ساده نیست. البته ریل کشو کمد ساچمه‌ای خود انواع مختلفی دارند که در ادامه با مدل‌های مختلف آن‌ها به طور مختصر آشنا می‌شویم:

ریل ساچمه‌ای ساده: این نوع از ریل‌های ساچمه‌ای در دو نوع باریک یا ریل کشویی دو تکه و یا سه ‌تکه پهن به بازار عرضه می‌شوند.

ریل ساچمه‌ای ترمزدار: ریل‌های ترمزدار به دلیل داشتن نگهدارنده‌ هنگام بستن کشو، باعث جلوگیری از محکم به‌ هم‌ خوردن بدنه کشو و خراب ‌شدن آن می‌شوند. ریل کشو و کمد اتوماتیک تقریباً از چنین سیستمی بهره برده است.

ریل کشو و کمد آرام‌بند: این نوع از ریل‌ها به دلیل تکنولوژی ساختشان به ریل کشویی بلبرینگی نیز معروف هستند. این ریل‌ها با کاهش سرعت باز و بسته ‌شدن کشو، باعث کم‌ صدا شدن آن می‌شوند.

ریل تاندم

این مدل ریل‌های کشو کمد یا کابینت به ریل کشو سنگین نیز معروف هستند. در ریل‌های تاندم چرخ ‌دنده‌هایی وجود دارد که این چرخ‌ دنده‌های داخل بدنه ریل، باعث حرکت روان و پیوسته آنها می‌شود. تاندم در دو مدل ریل نیمه ‌فول و ریل تمام ‌فول تولید می‌شود و برخی از ریل‌های تاندم مجهز به مکانیزم بسته شدن کند یا همان آرام‌بند و مکانیزم ترمز نیز هستند.  ریل کشو تاندم باکس نیز شبیه به همین ریل‌ها با چند تفاوت است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

ریل کشو مجیک باکس

ریل کشو و کمد تاندم باکس بلوم یکی از جدیدترین ریل‌های دنیا است و به شما این امکان را می‌دهد تا در کابینت‌های خود، کشوهای بیشتری را تعبیه کنید. اگر ریل کشو کمد لباس شما مجیک باکس باشد، از فضای موجود استفاده بهتری می‌شود. تاندم باکس که از دو ریل تاندم و یک بدنة فلزی یا شیشه‌ای تشکیل شده، با نام ریل بدنه دار نیز شناخته می‌شود. از این رو اگر در یک فضای محدود تمایل به استفاده از دراور دارید، بهتر است برای ریل کشو دراور از مجیک باکس استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ریل‌ها سایزهای متفاوتی دارند تا برای همه کشوهای کابینتی قابل ‌استفاده باشند. از این رو شما می‌توانید بسته به بودجه و نیازتان، ریل مناسب کابینت کشویی خود را انتخاب کنید و در این ‌بین به نوع یراق کابینت و کمد نیز توجه داشته باشید.

در این بین ناگفته نماند که ریل کشو و کمد ام‌دی‌اف یا ریل کشو و کمد استیل نیز هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که شما باید با توجه ‌به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب ریل کابینتی مناسب کشو

ریل کشویی، مهم‌ترین چیزی است که در انتخاب کابینت باید به آن توجه داشت. چرا که اگر کشوی کابینت شما به ‌سختی باز و بسته شود و یا در هنگام حرکت صداهای بلندی را ایجاد کند، قطعاً به کشویی کم کاربرد تبدیل خواهد شد. اما اگر کشوی کابینت، روان و بی‌صدا باز و بسته شود، می‌تواند بهترین طبقه نظم‌دهنده کابینت شما باشد. با این حال برای خرید بهترین ریل عجله نکنید و قبل از سفارش حتماً قیمت ریل کشو کمد و کابینت را در فامیلاکالا مشاهده کنید.

عوامل مؤثر در انتخاب انواع ریل کشو و کمد

ابعاد ریل، قدرت تحمل وزن و نوع کاربرد آن، از عوامل مؤثر در انتخاب ریل کشوی مناسب هستند. دقت کنید که لازم است تا برای هر کشویی، ریل خاصی را استفاده کنید؛ بنابراین به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای کشوهای بسیار سبک و کم ‌عمق، از ریل غلتکی یا ترجیحاً ریل ساچمه‌ای استفاده کنید.
  • برای کشوهای با وزن متوسط و نسبتاً عمیق، از انواع ریل کشو ساچمه‌ای استفاده کنید.
  • رای کشوهای سنگین و عمیق و یا ریل کشو و کمد بزرگ از ریل کشو و کمد تاندم باکس بلوم استفاده کنید.
  • استفاده از ریل کشو و دستگیره کابینت با کیفیتی که متناسب با وزن و ابعاد کشو باشد، برای حرکت روان و آسان کشوها از موارد ضروری به‌ حساب می‌آید. از این رو می‌توان گفت که کیفیت و مرغوبیت ریل کشو همانند لولا کابینت بوده که در کیفیت استفاده از کشوها تأثیر مستقیم و ویژه‌ای دارد. در نتیجه اگر ریل کشو و کمد پلاستیکی را برای این کار انتخاب می‌کنید به کیفیت آن توجه داشته باشید.

خرید ریل کشو و کابینت

حالا باید بدانیم که ریل کشو و کمد از کجا بخریم؟ ریل کشو کابینت توسط شرکت‌های متعددی طراحی و به بازار عرضه می‌شود و از تنوع بالایی برخوردار است. به همین دلیل خرید از میان برندهای معتبر تولیدکننده و فروشگاه‌های معتبر عرضه‌کننده آنها مهم است. برای مثال برند یونی هوپر یکی از معتبرترین برندها در حوزه تجهیزات کشویی، ریل کابینتی و مکانیزم ریلی کمد است که در سال‌های پیاپی به دلیل مناسب بودن قیمت ریل کشوها و بالا بودن کیفیت آن‌ها، یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدی در این حوزه به‌ حساب می‌آید. از این برند می‌توان برای خرید ریل کشو و کمد بچه استفاده کرد.

از دیگر برندهای معتبر در حوزه یراق‌آلات ریلی و ریل کشو و کمد اتاق‌ خواب، برند فانتونی است. انواع ریل کشویی فانتونی بسیار با کیفیت بوده و از قیمت خوبی برخوردار هستند؛ به همین دلیل مشتریان زیادی دارند. برندهای با کیفیت دیگری مثل بلوم و هفله نیز محصولاتی بسیار با کیفیت و البته گران‌ قیمتی را تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. از این رو برای خرید انواع ریل کشو و کمد نظیر ریل کمد دیواری باید ابتدا کیفیت و قیمت را در نظر بگیرید و سپس بهترین آن را انتخاب کنید.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت در تولید انواع تجهیزات کابینت، مدل‌های متنوعی از انواع ریل کشو و کمد نیز روانه بازار شده است. به همین خاطر در این مقاله ضمن بررسی ریل کشو و کمد و قیمت ریل کشو کمد، در مورد انواع ریل‌ها و کارکرد آن‌ها نیز صحبت کردیم. از این رو اگر به دنبال تهیه ریل کشو و کمد برقی، ریل کشو و کمد تاشو یا ریل کشو و کمد توکار هستید، حتماً به کیفیت آن توجه کنید و نکاتی که در این مقاله گفته شد را در نظر بگیرید. در نهایت برای خرید آنلاین این محصولات تنها کافی است سری به فامیلاکالا بزنید و کالای مورد نظر خود را از این فروشگاه سفارش دهید.

سوالات متداول ریل كشو و كمد

چرا از ریل‌ها در کشوهای کابینت و کمدها استفاده می‌کنند؟
زیرا مکانیزم خاص ریل‌های کشو و کمد باعث به عقب و جلو کشیدن روان کشوها می‌شود.

ریل‌های کشو و کمد به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
ریل‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آنها را در دسته‌های غلتکی، ساچمه‌ای و تاندم دسته‌ بندی کرد.

ریل غلتکی از چه مکانیزمی برخوردار است؟
در این ریل‌ها از دو نوار فلزی و دو قرقره برای جابجایی آسان کشو استفاده می‌شود.

چه عواملی سبب انتخاب ریل‌های ساچمه‌ای از طرف خریداران شده است؟
حرکت بسیار نرم، قابلیت باز شدن کامل، استحکام بالا، تنوع در سایزبندی، داشتن حفاظ برای جلوگیری از افتادن کشو، قیمت مناسب و غیره از جمله دلایل انتخاب خریداران این محصول است.

چرخ‌ دنده‌های موجود در ریل‌های آرام‌بند چه تأثیری بر عملکرد آنها دارد؟
چرخ‌دنده‌های داخل بدنه ریل، باعث حرکت روان و پیوسته ریل کشو می‌شود.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم