لولا کابینت و کمد (27 محصول)

مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

لولا‌ها از جمله یراق آلات مهم و اساسی هستند که در انواع کابینت‌ آشپزخانه و کمد‌ها به کار ‌می‌روند. از جمله آن‌ها می‌توان به کابینت ممبران، کابینت کلاسیک، کابینت فلزی، کابینت رومی، کابینت پله ای، کمد لباس، کمد ریلی و غیره اشاره کرد. این قطعات، نقش مفصل را در این ساختارها بر عهده دارند و در واقع درب کمد یا کابینت را به بدنه آن وصل می‌کنند.شاید جالب باشد که بدانید لولا کابینت از لولای درب متفاوت بوده و مخصوص به خود کابینت است و با نام لولا گازور شناخته می‌شود. البته انواع لولا کابینت و لولا گازور در بازار وجود دارد که در ادامه به طور جزئی‌تر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. در هر حال باید توجه داشته باشید که در این بین، بسته به جنس کابینت و کمد، لولا‌ها نیز تغییر خواهند کرد. بنابراین انواع لولای درب با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. اگر مایل به آشنایی بیش‌تر با این قطعات هستید، تا انتهای این مطلب از فامیلاکالا همراه ما باشید.

انواع لولا کابینت و کمد

لولا‌ها در انواع متنوع و با جنس و کیفیت متفاوت در بازار وجود دارند. بنابراین این شما هستید که باید با دقت ویژه‌ای لولا کابینت و کمد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. چرا که یکی از متداول‌ترین مشکلات درب کابینت و کمد، مربوط به انتخاب نادرست لولای مناسب است. هر چند که لولا در کابینت و کمد بسیار متنوع است اما شناخت ویژگی‌های این نوع از یراق‌آلات موجب می‌شود تا هنگام خرید، انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. پس برای روشنتر شدن موضوع، در ادامه به طور کامل به بررسی لولاهایی خواهیم پرداخت که مناسب انواع کابینت جدید، کابینت لاکچری، کمد دیواری و غیره هستند.

  • لولا آرام بند کمد

  • لولا آرام بند کابینت

  • لولا کابینت ۱۸۰ درجه

  • لولا کابینت ساده

  • لولا خرچنگی کابینت

  • لولا تخت

  • انواع لولا تاشو

  • لولا کابینت کنج

  • لولا مخفی کابینت

گفتنی است موارد اشاره شده تقسیم بندی انواع لولا از نظر نوع و نحوه کاربرد آنها است. اما در دسته ‌بندی دیگری که به جنس و متریال کابینت و لولا اشاره دارد، لولا کابینت آشپزخانه و لولا کمد دیواری به گروه‌هایی چون لولا کابینت استیل، لولا کابینت ضد زنگ، لولا کابینت‌ام دی اف و چوب، لولا کابینت فلزی و غیره تقسیم بندی می‌شوند.

بهترین برند‌های لولا یراق

برند‌های متنوعی در حوزه تولید لولا کابینت مشغول به فعالیت هستند. به طور مثال لولا کابینت بلوم، لولا کابینت فاین، لولا کابینت فانتونی، ملونی، هوپر و غیره از جمله این برند‌های مطرح و با کیفیت هستند. شایان ذکر است این شرکت‌ها محصولات خود را با دانش روز دنیا و به کار‌گیری تجهیزات پیشرفته تولید می‌کنند. از این رو استفاده از محصولات آنها می‌تواند به افزایش طول عمر کمد یا کابینت شما نیز منجر شود.

طریقه نصب لولای کابینت و تنظیم آن 

قطعاً شما هم بار‌ها درب کمد و کابینت خود را باز کرده‌اید. اما آیا در این بین به ساختار لولا کابینت و کمد ‌ام دی اف خود هم دقت کرده‌اید؟ می‌دانید نحوه تنظیم لولای کابینت و رگلاژ آن چگونه است؟ تعمیر لولای آرام بند کابینت به چه صورت انجام می‌شود؟ یا طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت چطور است؟ برای پاسخ به این سوالات و اینکه اساساً باید چگونه لولای کابینت را تنظیم کنیم؟ با طریقه نصب لولا‌های مختلف در ادامه این مطلب آشنا می‌شویم.

تنظیم و تعمیر لولای آرام بند کابینت

برای رگلاژ لولا آرام بند، تنها کافی است به محل نصب آن که با سوراخ کردن کلاف پایینی و پیچ کردن آرام بند به آن، صورت می‌گیرد، دقت کنید. همینطور توجه داشته باشید که هرچه این قطعه به انتهای درب کابینت نزدیکتر باشد، درب در مدت زمان کم‌تری (سریعتر) به کلاف رسیده و بسته می‌شود. در مقابل هر چه این قطعه به سمت ابتدای درب کابینت و در نزدیکی لولا باشد، درب دیرتر به کلاف می‌رسد و با سرعت کم‌تری بسته می‌شود. از این رو باید هنگام تنظیم لولا کابینت و کمد اتوماتیک، سایز مته گازور لولا کابینت را متناسب با بخش داخلی و محل قرار‌گیری لولا انتخاب کنید.

نصب لولا بادبزنی

برای نصب لولا بادبزنی در وهله اول باید محل مناسب نصب را مشخص کنید و قبل از شروع نصب، پین‌های نگه دارنده را از لولا جدا نمایید. سپس محل مورد نظر را روی درب پیدا کنید. حال لولا را سر جای خودش بگذارید و محل نصب را علامت‌گذاری کنید. سپس محل علامت‌گذاری شده را سوراخ کرده و لولا را سر جای خودش پیچ کنید. پس از نصب لولا بر روی درب، باید محل نصب را بر روی چهارچوب پیدا کنید. سپس باید محل مشخص شده را سوراخ کرده و لولا را روی چهارچوب پیچ کنید. در نهایت نیز باید پین‌های نگهدارنده را سر جای خودشان نصب نمایید تا لولا اماده و راه اندازی شود.

نصب لولا گازور

برای نصب لولا گازور باید سه مرحله را طی کنید. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • مرحله اول اندازه‌گیری و ایجاد محیط قرارگیری لولا بر روی درب کابینت است. این بخش نیاز به دقت بالایی دارد، چرا که محل قرار‌گیری لولا روی درب و بدنه، نیازمند تناسب است. پس از اندازه‌گیری، تنها کافی است با استفاده از ابزار گازور یک سوراخ با عمق مناسب را روی درب ایجاد کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، فاصله لولا از لبه درب باید ۲۲ میلی‌متر باشد.

  • مرحله دوم تعیین محل پیچ‌ها بر روی درب کابینت است. در این مرحله باید با مداد و ابزار مناسب، محل قرار‌گیری را تعیین کرده و سپس با بهره‌گیری از دریل آن را سوراخ کنید. پس از آن، لولا را در محل خود قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌ها را محکم ببندید. بعد از بسته شدن پیچ‌ها بر روی درب، لولای نصب شده باید موازی با لبه بوده و زاویه بینِ قسمت عمودی درب کابینت و لولا نیز ۹۰ درجه باشد. همینطور توجه داشته باشید که هر دو لولا باید به همین صورت روی درب کابینت و کمد نصب شوند.

  • مرحله سوم شامل نصب لولا به بدنه کابینت می‌شود. در این مرحله که مرحله پایانی به حساب می‌آید، باید محل قرار‌گیری پیچ‌های لولا روی بدنه کابینت و کمد را مشخص کنید. برای این کار بهتر است شخصی درب را روی محل‌ مناسب قرار دهد تا اندازه‌گیری بدنه با دقت فراوان انجام شود. در نهایت پس از علامت‌گذاری با مداد، محل مورد نظر را با دریل سوراخ کرده و سپس لولا را به آن پیچ کنید.

طریقه نصب لولا خرچنگی کابینت

برای نصب لولا خرچنگی بر روی انواع درب از جمله درب چوبی باید به زاویه آن توجه داشته باشید. البته فرایند نصب لولا خرچنگی کابینت مشابه نصب سایر لولا‌ها از جمله نصب لولا بادبزنی یا نصب لولا گازور است. به طوری که برای انجام این کار، ابتدا باید یک حفره را بر روی درب و بدنه ایجاد کرده و سپس با پیچ و مهره کردن لولای درب کابینت ‌ام دی اف و کمد به آن حفره‌ها، ادامه فرایند نصب را انجام دهید.

قیمت لولا کابینت چقدر است؟

قیمت لولا‌ها همانند سایر یراق الات و تجهیزات کابینت، وابسته به عوامل متعددی است. از جمله این عوامل می‌توان به مدل، جنس و برند این محصولات اشاره کرد. مسأله مهم دیگر گارانتی و اصالت کالا است که قطعاً در قیمت آن تأثیر‌گذار خواهد بود. در این میان تنوع یراق و مدل‌های آن هم می‌تواند انتخاب شما را دست خوش تغییراتی کند. با این حال شما باید با توجه به مدل و کاربرد مورد نظر خود، اقدام به انتخاب این محصول کنید و سپس به بررسی قیمت آن بپردازید. به عنوان مثال اگر به یک لولا کابینت و کمد اتاق خواب نیاز دارید، صرفاً باید به دنبال لولا‌های مناسب چنین فضاهایی باشید. اگر هم قصد دارید تا لولای مدل کابینت جدید آشپزخانه را تهیه کنید، بهتر است تنها به جستجوی این محصولات بپردازید.

خرید لولا کابینت با بهترین قیمت از فامیلاکالا

اگر قصد خرید هرگونه یراق آلات کابینت و کمد را دارید، بهتر است به هنگام خرید به برخی نکات توجه کنید. به طور مثال علاوه بر جنس و کیفیت لولا کابینت و کمد، نوع کاربرد و وزنی که لولا باید پس از نصب آن را تحمل کند نیز در نظر بگیرید. چرا که انواع لولا کابینت در بازار وجود دارند که ممکن است مناسب نیاز شما نباشند. به عنوان مثال لولا مخفی کابینت مناسب مکان‌هایی است که در آنها، ظرافت کار بسیار اهمیت دارد. اما در مقابل لولا کابینت آرام بند مناسب برای انواع کابینت است و با به کارگیری پمپ‌های مخصوص مانع از بسته شدن ناگهانی و ضربه زدن به کابینت می‌شود.

در این میان فراموش نکنید که نام آشنا‌ترین لولا درب، لولا گازور است که برای نواحی زاویه دار و درب‌های شیشه‌ای ساخته شده است. از این رو با توجه به این تنوع و گوناگونی باید دقت ویژه‌ای را به هنگام خرید به خرج دهید. البته ناگفته نماند که شما می‌توانید برای خرید انواع لولا و جک کابینت با خیال آسوده، به فروشگاه اینترنتی ‌فامیلاکالا مراجعه کنید و خرید امن و آسانی را تجربه نمایید. شایان ذکر است این مجموعه از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان یراق آلات کابینت و کمد است که با خرید اینترنتی از آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، محصول مورد نظر خود را درب منزلتان در سراسر کشور تحویل بگیرید.

سوالات متداول لولا کابینت و کمد

کارکرد لولای کابینت و کمد چگونه است؟
لولا یک نوع از یراق آلات کابینت و کمد است که همچون یک مفصل عمل کرده و به این ترتیب درب را به بدنه متصل می‌نماید.

از نظر کاربرد، لولا‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
لولا‌ها در دو دسته، لولا‌های درب ساختمان و لولا‌های درب کابینت و کمد قابل دسته‌بندی هستند.

چند نوع لولای کابینت و کمد در بازار موجود است؟
کابینت‌ها و کمد‌ها دارای لولا‌های متعدد و متنوعی نظیر لولا گازور شیشه، لولا ساده و معمولی، لولا متری، لولا پروانه، لولا استوانه، لولا دوطرفه، لولا تزئینی، لولا خرچنگی و لولا مخفی هستند.

در چه جا‌هایی می‌توان از لولای گوشه استفاده کرد؟
لولای گوشه یا همان لولای خرچنگی غالباً در کابینت‌های کنج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وجود دو محور در لولا دو طرفه چه تأثیری بر عملکرد آن دارد؟
این دو محور لولای بادبزنی، یک مرکز گردش ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود بتوانیم درب را از هر دو طرف باز کنیم.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم