مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

گونیا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ خب برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که در واقع گونیا به مجموعه‌ متنوعی از ابزار و یراق‌‌آلات گفته می‌شود که دارای چهار زیر گروهِ گونیا کار، گونیا کابینت، تاشو و کمد است. گونیا کار ابزاری است که برای اندازه‌گیری فضا به کار برده می‌شود. اما گونیای تاشو، کابینت و کمد را به عنوان یراق نگه دارنده‌ طبقات، اپن و میزِ موقت به کار می‌برند. گونیا کمد و کابینت دارای سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ است و رنگبندی مختلفی از جمله سفید، طوسی، مشکی، طلایی، زرد و قهوه ای دارد. ناگفته نماند که شرکت هایی نظیر سه آ، MHH و جهان استیل، انواع گونیا را به بازار عرضه می‌کنند که در ادامه این مطلب از فامیلاکالا بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.

مزایای خرید گونیا و کاربرد

می‌دانیم که جنس کابینت، برش آن و نحوه ساخت کابینت یا کمد، موجب بالا رفتن کیفیت آن می‌شود. با این حال هیچ وقت نباید بالا یا پایین بودن کیفیت یراق آلات کابینت را در این امر نادیده بگیریم. چرا که یراق آلات، دسته‌ای از ملزومات ساخت وسایل و تجهیزات هستند که هر کدام وظیفه و کاربرد به خصوص خود را دارند. گروهی از این تجهیزات موجب اتصال و گروهی دیگر موجب راحتی استفاده از آنها می‌شوند و دسته‌ای نیز زینتی بوده و برای زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همانطور که می‌دانید گونیا یکی از مهم‌ترین یرا‌ق‌آلات کابینت است. بسیاری از کابینت سازان، در داخل کابینت‌ها، قفسه های متعددی را تعبیه می‌کنند تا فضای کافی برای قرار دادن وسایل و ظروف آشپزخانه وجود داشته باشد. با این حال مهم است که این قفسه‌ها روی پایه‌های بسیار محکمی قرار داده شوند تا علاوه بر اینکه تحمل وزن قفسه‌ها و ظروف را داشته باشند، سر جای خود نیز محکم بایستند و پایین نیفتند. به همین دلیل امروزه اکثر کابینت سازان از گونیا کابینت برای این کار استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های ظاهری گونیا

شاید جالب باشد که بدانید ظاهر گونیا‌ها بسته به نوع آنها متفاوت است. گونیا‌ها نیز مانند سایر یراق‌آلات کابینت دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها بر اساس جنس یا نوع ساختشان برای دسته‌های مختلفی از کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر و از آنجایی که برای انتخاب بهتر، نیاز است با انواع گونیا‌ها آشنا شویم، در ادامه به بررسی مختصر این نوع از یراق‌آلات خواهیم پرداخت. گونیا‌ها بسته به جنس و مواد تشکیل دهنده، مدل ساخت و همچنین از نظر اندازه و سایز به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

انواع گونیا از نظر جنس و مواد تشکیل دهنده

نکته مهمی که درباره جنس و مواد تشکیل دهنده گونیا باید بدانیم این است که در ساخت آنها معمولاً دو ماده اولیه یعنی فلز یا همان فولاد ضد زنگ و پلاستیک به کار برده می‌شود. در این میان آنچه به طور قطعی از آن آگاه هستیم این است که بست گونیا کابینت پلاستیکی از نظر کیفیت به پای گونیاهای فلزی نمی‌رسد. چرا که پایه‌های فلزی قدرت تحمل وزن‌های بیشتری را نسبت به نوع پلاستیکی گونیاها دارند. بنابراین از آ‌نجایی که احتمال شکستگی گونیاهای پلاستیکی در برخی از قفسه‌ها وجود دارد و همین امر نیز کیفیت کابینت‌ها را پایین می‌آورد، بهتر است از نوع فلزی آنها در کابینت استفاده کنید.

انواع گونیا از نظر مدل ساخت

گونیا‌ها مدل‌های مختلفی دارند. برخی از آنها یک تکه هستند و برخی دیگر حالت بازویی دارند. این مدل‌های بازویی موجب می‌شوند تا در صورت نیاز بتوانیم آ‌نها را جمع کنیم. نوع دیگر گونیا نیز به گونیا کابینتی روکش‌دار معروف است. این نوع از گونیا اغلب در کابینت‌های بسیار لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور معمول قیمت بالایی دارد. چرا که روکشی که برای آن استفاده می‌شود، گاهی از مواد با ارزش و گران قیمتی تهیه شده است که باعث افزایش قیمت این نوع یراق می‌شود. به همین خاطر این نوع گونیا را می‌توان از جمله کالاهای تزئینی نیز به شمار آورد.

انواع گونیا از نظر اندازه و سایز 

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در انواع گونیا‌ها وجود دارد و موجب به وجود آمدن انواع مختلفی از آن می‌شود، سایز و اندازه‌های متفاوت این محصول است. به طور مثال برخی از انواع گونیا وجود دارند که به گونیا کابینت بزرگ معروف هستند. این نوع از گونیاها لبه‌های بزرگی دارند و معمولاً به صورت شاخه‌ای یا بازویی ساخته می‌شوند. گفتنی است طول برخی از این گونیاها به بیش از 20 سانتیمتر نیز می‌رسد.

برترین برندهای تولیدکننده گونیا

برندهای بسیاری در حوزه تولید یراق‌آلات مشغول به کار هستند. با این حال برخی از آنها جزو برندهای مطرح و برتر به حساب می‌آیند. مجموعه ایران KW یکی از این برندها است که به صورت تخصصی به تولید و عرضه کلیه ابزارآلات اندازه‌گیری همچون گونیا فلزی، گونیا نجاری، گونیا مغناطیسی، گونیا مویی، ابزار آلات صنعتی و تجهیزات آنها می‌پردازد. تمام محصولات شرکت ایران kw دارای کیفیت بالایی هستند و از ضمانت نامه کالا برخوردارند. ناگفته نماند شرکت‌های دیگری همچون سه‌آ، MHH و همچنین جهان استیل نیز در این حوزه مشغول به کار هستند.

خرید اینترنتی انواع گونیا در فامیلا‌کالا

همانطور که گفتیم گونیا از جمله یراق‌آلات پر کاربرد است که در بسیاری از صنایع نظیر کابینت سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو اگر شما نیز برای تکمیل کابینت یا دکوراسیون خانه خود نیازمند خرید چند گونیا در ابعاد مختلف هستید، بد نیست سری به فروشگاه اینترنتی فامیلا کالا بزنید. ما در فامیلاکالا تجربه یک خرید آسان و امکان مقایسه انواع گونیا در کوتاهترین زمان ممکن را برای شما فراهم می‌کنیم. برای این کار تنها کافی است انواع گونیا را در مدل‌ها و برندهای متنوع در سایت جستجو نمایید و پس از بررسی‌های لازم، یراق مورد نظرتان را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید.

سوالات متداول گونیا

از چه موادی برای ساخت گونیا کابینت استفاده می‌شود؟
معمولاً در ساخت و تولید گونیا‌های کابینتی از فلز ضدزنگ و پلاستیک استفاده می‌شود.

چند مدل گونیا‌ی کابینت در بازار وجود دارد؟
گونیا‌های دوپیچ، گونیا‌های چهار پیچ و گونیا‌های روکش‌دار ازجمله انواع گونیا‌هایی هستند که در بازار وجود دارند.

گونیا‌های کابینتی چه تفاوتی با هم دارند؟
برخی از این محصولات دارای لبه‌های طویلی هستند که به شکل شاخه‌ای یا بازویی ساخته می‌شوند. در حالی که برخی دیگر دارای روکش یا ابعاد کوچکتر هستند.

در چه کارهایی می‌توان از گونیا استفاده کرد؟
ازجمله کار‌هایی که با کمک گونیا، می‌توان انجام داد عبارت است از: نصب طبقات دیواری، نصب طبقات کابینت، کمد، دکوراسیون و غیره.

چرا اندازه‌ و سایز گونیا‌ها با هم فرق دارد؟
وجود سطوح مختلف باعث تولید سایز‌های مختلفی از گونیا‌ها شده است. چرا که در سطوح کوچک نمی‌توان از گونیا‌های بزرگ استفاده کرد و برعکس.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم