مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

همانطور که می‌دانید انواع میخ و سوزن اعم از میخ اف و سوزن مبلی را می‌توان از مواد و متریال مختلفی تولید کرد. موادی همچون فولاد، فولاد ضد زنگ، برنج، مس و آلومینیوم از جمله مواد اولیه پر کاربردی هستند که ساختار میخ و سوزن را تشکیل می‌دهند. با این وجود اغلب میخ های موجود در بازار از جنس فولاد هستند که برخی از شرکتهای تولید کننده آنها، سطح محصولات خود را به ماده ای به نام وینیل آغشته می‌کنند. این ماده هنگام وارد کردن میخ و سوزن در چوب به عنوان روان کننده عمل می‌کند. البته برخی از میخ ها نیز با فسفات پوشش داده می‌شوند. فسفات کردن میخ اف یا انواع دیگر میخ یعنی فسفات روی، منگنز یا آهن به منظور جلوگیری از زنگ زدگی در مقابل عوامل جوی و محیطی به طریق گرم یا سرد یا الکتریکی بر روی فلزات ایجاد می‌شود. به این ترتیب لایه ایجاد شده بر روی فلزات، مانع از خوردگی شده و فلز را برای عملیات بعدی یا پوشش رنگ آماده و مقاوم می‌کند. در ادامه این مقاله از فامیلاکالا شما را بیشتر با این محصولات و ویژگی‌های آنها آشنا می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با انواع میخ ام دی اف 

میخ ها در مدلهای مختلفی مانند میخ اف، میخ ام دی اف و غیره به تولید می‌رسند. برخی از این محصولات در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعضی دیگر تکمیل کننده یراق آلات کابینت و کمد هستند. به طور معمول میخ و سوزن‌هایی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس گالوانیزه هستند و معمولاً برای اینکه مقاومت میخ در برابر تغییرات دمایی بیشتر باشد، پوششی از فلز روی نیز بر روی سطح آنها ایجاد می‌شود. البته گفتنی است که برای فضای باز از میخ های ساخته شده با فولاد ضد زنگ هم می‌توان استفاده کرد اما قیمت میخ های فولادی کمی بالاتر از دیگر مدلهای این محصول است. در ادامه به معرفی برخی از انواع میخ مناسب ام دی اف خواهیم پرداخت.

  • میخ اس کا (SK)

این میخ مخصوص گیج 18 است و به صورت شانه ای به بازار عرضه می‌شود. بر همین اساس این مدل از میخ‌ها یکی از پر طرفدارترین میخ های شانه‌ای نیز به حساب می‌آیند. با استفاده از میخ های اس کا می‌توان به راحتی انواع قطعات چوبی و پلاستیکی را در هر مدل و جنسی به یکدیگر متصل کرد. البته ناگفته نماند که اندازه ارتفاع میخ های اس کا با توجه به هدف مورد استفاده در آنها متفاوت خواهد بود. از جمله کاربردهای میخ اس کا نیز می‌توان به ساخت درب و پنجره، دیوارکوب، انواع کابینت، ساخت پارکت، راه پله و میز و کمد اشاره کرد.

  • میخ تیپو

این میخ مخصوص گیج 16 است و این مدل هم به صورت شانه ای تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. میخ های تیپو معادل میخ های کبریتی سنتی هستند. اندازه ارتفاع میخ های گیج ۱۶ متفاوت است اما رایج ترین آنها T50 و یا ۱۶۵۰ است. ضخامت این میخ ۱۶ میلیمتر است که حداکثر ضخامت ۵۰ را می‌کوبد. گفتنی است تفاوت میخ اس کا که در بالا به آن اشاره کردیم با میخ تیپو در اندازه گیج آنها است. از کاربردهای میخ تی پو یا همان میخ گیج ۱۶ می‌توان به ساخت قاب عکس های پلاستیکی و چوبی، روکش های درب و روکش کابینت اشاره کرد.

  • میخ تی ان (TN) 

این میخ مخصوص گیج ۱۴ است و به صورت شانه ای به بازار عرضه می‌شود. از جمله کاربردهای میخ تی ان می‌توان به ساخت درب و پنجره، انواع کابینت و پارکت اشاره کرد.

  • میخ دو پایه

میخ دو پایه بسیار شبیه میخ های دو پایه برق کارها و حتی منگنه است با این حال می‌تواند خیلی بلندتر از مدلهای مشابه خود باشد. جالب است بدانید این میخ نیز به صورت شانه ای به بازار عرضه می‌شود.

  • میخ پالت 

میخ پالت به گروهی از میخ های معمولی گفته می‌شود که مخصوص ماشین های پالت سازی هستند. این نوع میخ ها گیج های گوناگون و شکل ساق قابل تغییری نیز دارد. از جمله گیج های متنوع آن می‌توان به ساده، دنده ای. مته ای، نوک تبری و الماسی اشاره کرد.

  • میخ نواری 

میخ نواری به گونه ای از میخ ام دی اف گفته می‌شود که در آن میخ های سر گِرد ، با مفتولی مثلاً مسی، مانند قطار فشنگ به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوارها به صورت دایره مانند، دور یک مرکز، پیچیده شده (چنبره ای شکل) و در خشاب مربوطه قرار می‌گیرند. در نهایت نیز به شکل نوار به بازار عرضه می‌شوند. این میخ ها به سه شکل نواری ساده، نواری دنده ای و نواری مته ای قابل خریداری هستند.

  • میخ پلاک 

میخ پلاک به میخ های صفحه ای و مستطیلی شکلی گفته می‌شود که در پشت قاب ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میخ ها دارای شکلهای متنوعی هستند و کاربردهای بسیاری نیز دارند. این میخ ها نیز به صورت شانه ای به بازار عرضه می‌شوند.

  • منگنه وی (V) 

از جمله دیگر محصولات موجود در دسته بندی انواع میخ و سوزن، منگنه وی است که جهت اتصال فارسی در قاب عکس‌ها به کار می‌رود. جالب است بدانید این منگنه به دلیل شبیه بودن به حرف وی انگلیسی به این نام شناخته می‌شود.


دستگاه میخ کوب ام دی اف چگونه دستگاهی است؟

اگر با انواع میخ نظیر میخ اف، منگنه و سوزن مبلی اشنا باشید حتماً می‌دانید که بسیاری از این محصولات با چکش به جای خود کوبیده نمی‌شوند. در واقع هم برای اینکه سرعت کار میخکوبی و هم دقت آن بالاتر باشد از دستگاه های مخصوص برای این کار استفاده می‌کنند. از این رو قطعاً چکش ابزار مناسبی برای پرچ کردن میخ در چوب نیست، چرا که کار با آن، هم زمانبر است و هم دقت کمی دارد. همچنين چکش، احتمال زخمی شدن و آسیب دیدگی را نیز بالا می‌برد.

میخ کوب بادی، دستگاهی است که برای این کار ساخته شده است. این دستگاه عملیات کوبیدن میخ را با دقت و سرعت زیاد برای شما انجام می‌دهد. اصولاً ابزارهای بادی استهلاک کمتری نسبت به سایر ابزارها دارند. دلیل این ویژگی مثبت، سادگی ساختار این محصولات است. با این حال تنها ایراد ابزارهای بادی مانند میخکوب بادي وابستگی آنها به کمپرسور و حمل و نقل دشوار آنها است.

روش کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا میخ میخکوب را در خشاب ها دستگاه قرار می‌دهیم و دستگاه با هر بار شلیک توسط باد، میخ را به محل مورد نظر می‌کوبد. سایز میخ چوب، فشار باد و غیره نیز در این عملیات قابل کنترل هستند و بسته به طول میخ و استحکام قطعه کار، تنظیم می‌شوند.

دستگاه منگنه کوب

همانطور که می‌دانید منگنه و سوزن کاربردهای فراوانی دارند. به عنوان مثال می‌توان از آنها برای پرچ کردن کارتن استفاده کرد. منگنه کوب ابزاری شبیه به میخکوب است و اساس کار آن نیز مشابه این دستگاه است. البته تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که به جای میخ در خشاب، منگنه جایگذاری می‌کنیم و همینطور نیازی نیز به کمپرسور نداریم. توجه داشته باشید که تفاوت های فنی بسیاری مانند نوع خشاب و هد پنتر و غیره نیز در این دو دستگاه قابل مشاهده است با این حال همه چیز در دستگاه منگنه کوب ساده‌تر است. همین سادگی نیز موجب شده است تا دستگاه منگنه کوب دستی یکی از ابزارهای پر مصرف در بین نجاران، رویه کوبان مبل، کابینت سازان ام دی اف و غیره باشد.

خرید اینترنتی انواع میخ و سوزن با بهترین قیمت در فامیلاکالا

برای خرید انواع دستگاه میخ کوب ام دی اف، میخ اف، سوزن مبلی و غیره بد نیست نگاهی به قیمت این محصولات به ویژه قیمت میخ ام دی اف به عنوان یکی از پر کاربردترین آنها داشته باشیم. همانطور که می‌دانید گستردگی محصولات یک دسته بندی موجب می‌شود تا تولیدکنندگان بسیاری در آن حوزه مشغول به کار شوند و همین نیز بازه قیمتی محصولات را بزرگتر می‌کند. البته قیمت ها به دلیل تفاوتهای ناشی از عوامل دیگری نیز متفاوت است و این عوامل می‌تواند شامل برند، جنس، کیفیت ساخت، مدل و نوع میخ یا سوزن باشد.

از این رو اگر قصد خرید انواع میخ و سوزن و یا حتی پیچ و رولپلاک را دارید، بهتر است برخی نکات را مد نظر داشته باشید. مهمترین نکته در خرید انواع میخ توجه به ابعاد و اندازه محصول است. تناسب محصول با مکان مورد استفاده آن مثل فضای باز یا بسته، مبل، کابینت و یا پارکت نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت کنید. در نهایت اگر به دنبال خرید یک محصول با کیفیت، با تنوع بالا و قیمت مناسب هستید حتماً به فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا مراجعه کنید. چرا که این فروشگاه محصولات همه برندهای معتبر را پوشش می‌دهد. از این رو شما می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن به محصول دلخواه خود دست یابید و آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

سوالات متداول میخ و سوزن

میخ‌ها به چند گروه تقسیم بندی می‌شوند؟
میخ‌ها انواع گوناگون و متنوعی دارند که از جمله آنها می‌توان به میخ‌های‌ شانه‌ای، میخ‌های دوپایه، میخ‌های پالت و میخ‌های نواری اشاره کرد.

در چه جا‌هایی می‌توان از میخ اس‌کا (SK) استفاده کرد؟
معمولاً از این نوع میخ‌ها برای ایجاد اتصال‌های محکم و قوی بین اجزای چوبی و پلاستیکی استفاده می‌شود.

سوزن‌ها از نظر مدل به چه شکل دسته‌بندی می‌شوند؟
سوزن‌ها مدلهای متنوع و متعددی دارند که از میان آنها می‌توان به سوزن منگنه سری ۹۰، سوزن منگنه سری V، سوزن منگنه ته گرد و سوزن منگنه چشمی اشاره کرد.

چه نوع آلیاژ‌هایی در ساخت میخ اف به‌ کار برده شده است؟
آلومینیوم، مس و فولاد از جمله آلیاژ‌هایی هستند که در تولید میخ‌های اسکای اف به کار گرفته ‌شده اند.

از سوزن منگنه مبلی در انجام چه ‌کارهایی استفاده می‌کنند؟
از این نوع سوزن‌ها برای اتصال چرم، پارچه و پلاستیک به صفحه‌های چوبی استفاده می‌شود.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم