مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین
پریز توکار ملونی مدل 10068
ارسال رایگان
پریز توکار ملونی مدل 10066
ارسال رایگان نصب آسان
باکس پریز رومیزی ملونی مدل 10046
ارسال رایگان نصب آسان
پریز تاشو ملونی مدل 10048
ارسال رایگان نصب آسان
سه راهی برق ملونی مدل 10050
ارسال رایگان نصب آسان
پریز برق اداری توکار ملونی مدل 10040
ارسال رایگان نصب رایگان
پریز توکار میز و کابینت مدل 10016
ارسال رایگان

امروزه تعداد وسایل برقی در آشپزخانه‌های مدرن، افزایش یافته است. حالا دیگر علاوه بر یخچال و ماشین لباسشویی، اجاق گاز صفحه‌ای، هود و ماشین لباسشویی نیز از برق استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی، هر وسیله برقی به یک پریز برق و هر پریز نیز، به سیم‌کشی جداگانه‌ای نیاز خواهد داشت. اما این کار نه تنها ممکن نیست، بلکه نمای آشپزخانه را هم زشت و نامطلوب می‌کند. راه‌حل ساده برای رفع این مشکل، استفاده از پریز توکار کابینتی است. قرار گرفتن پریز توکار کابینت در داخل آن، مزایای زیادی برای آشپزخانه شما به دنبال خواهد داشت. در این مطلب از فامیلاکالا، شما را با این مزایا، مدل‌های متنوع و چگونگی تهیه پریز توکار کابینت ارزان، آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

پریز توکار کابینت چیست؟ 

پریز توکار کابینت که به آن پریز مخفی کابینت هم می‌گویند، یکی از انواع یراق کابینت و کمد و جایگزینی مناسب برای پریزهای قدیمی است. سیم‌کشی این نوع پریزها داخلی است و تأثیری بر ظاهر آشپزخانه شما ندارد. به علاوه، انواع مختلف پریز کابینتی وجود دارند که به امکانات ویژه‌ای مجهز هستند. همچنین، می‌توان از یک پریز برای لوازم برقی گوناگون استفاده کرد. با توجه به این ویژگی‌ها، باید گفت که ایده ‌آل‌ترین مکان برای نصب پریز توکار کابینت جزیره‌ای یا همان کانتر است.

اگرچه کاربرد پریزهای توکار، به آشپزخانه محدود نمی‌شود. بلکه این مدل پریزهای برق در اداره، اتاق خواب، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز قابل استفاده هستند. لازم به ذکر است که کلید پریز روکار و پریز مخفی، کارایی یکسانی دارند و شکل سیم‌کشی در هر دو، داخلی است. تنها تفاوت این است که پریز روکار، در کنج دیوار یا میز نصب می‌شود و حالت مخفی ندارد. همچنین بر خلاف مدل‌های قدیمی پریز توکار کابینت ثابت است و پس از نصب، نمی‌توانید آن را جدا کنید.

انواع پریز توکار کابینتی را بشناسید 

پریزهای کابینتی مخفی با توجه به ویژگی‌های گوناگون، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به شکل ظاهری، نحوه بیرون کشیدن، برند، جنس و رنگ اشاره کرد.

مدل‌های متنوع پریز توکار کابینتی از جنبه شکل ظاهری 

به طور معمول، پریزهای توکار به شکل‌های استوانه‌ای، مستطیلی و گرد در بازار موجود هستند. هر کدام از این اشکال، مشخصه‌ های خاص خود را دارند.

پریز توکار کابینت استوانه ای

این مدل، با نام‌های پریز توکار آسانسوری و پریز توکار کابینت پله ای هم شناخته می‌شود. پریز کابینتی استوانه ای، داخل یونیت کابینت یا میز قرار می‌گیرد. به این صورت که نصاب، بخشی از صفحه کابینت یا میز را به شکل گرد و به قطر 8 تا 15 سانتی‌متر، می‌بُرد. سپس پریز را روی بریدگی قرار داده و آن را، با یک قطعه پلاستیکی به کابینت چفت می‌کند. این نوع پریزها، معمولاً فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

پریز توکار کابینت مستطیلی 

در مدل مستطیلی یا چهارگوش، به یک برش مستطیل شکل بر روی میز و یا داخل کابینت نیاز است. چنانچه فضای کافی در آشپزخانه ندارید، پریز کابینتی مستطیلی گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌رود. در واقع، این نوع پریزها نمای 45 درجه دارند و استفاده از آنها نیز، آسان است. باید اضافه کنیم که پریزهای مستطیلی برای میزهای اداری، کاربردهای فراوانی دارند.

پریز توکار کابینت گرد 

برای آنها که در جستجوی یک مدل کم‌ حجم و جمع و جور هستند، پریز توکار گرد، بهترین انتخاب است. در این مدل هم باید، نخست بریدگی را به قطر 8 سانتی‌متر روی سطح مورد نظر ایجاد کنید. سپس، پریز را درون بریدگی دایره‌ای قرار دهید و آن را با پیچ و مهره، محکم کنید. پریزهای کابینتی گرد، قابلیت نصب بر روی دیوار را هم دارند. همچنین، استفاده از آنها در میز کار و کنفرانس هم، مرسوم است.

دسته ‌بندی پریز توکار کابینت از نظر نحوه حرکت 

علاوه بر شکل هندسی پریزهای مخفی، نحوه بیرون کشیدن آنها نیز متنوع است. بر این اساس، یک پریز کابینتی به دو نوع آسانسوری و کشویی تقسیم می‌شود.

پریز کابینتی آسانسوری

همانطور که از نام این مدل پیدا است، نحوه جابجایی آن درست شبیه حرکت آسانسور به سمت بالا و پایین است. یعنی شما پس از بیرون آوردن پریز از داخل کابینت، می‌توانید آن را در جهت پایین فشار دهید و به جای خود بازگردانید. این شکل حرکت، مخصوص پریزهای توکار استوانه ای است. بهتر است بدانید که پریزهای آسانسوری، خود انواع گوناگونی دارند:

  • پریز توکار آسانسوری دستی (مکانیکی) : ساده‌ترین نوع پریزهای لمسی، پریزهای دستی هستند که با کمک دست، بیرون می‌آیند. بعد از اتمام استفاده هم، باید آنها را با دست به جای خود بازگردانید.

  • پریز توکار آسانسوری لمسی موتوردار : جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های پریزهای توکار، برقی یا موتوردار هستند. این پریزها به دکمه روشن - خاموش و یک صفحه نمایشگر مجهز هستند. برای استفاده،کافی است تا دکمه روی صفحه را چند ثانیه لمس کنید. علاوه بر این، بلوتوث، اسپیکر، پورت USB و محافظ برق؛ از دیگر فناوری‌های پریز موتوردار به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که پریزهای توکار لمسی، در اداره‌ها و سالن‌های کنفرانس، کاربرد زیادی دارند.

پریز کابینتی کشویی

برخی از مدل‌های پریز توکار کابینتی، به شکل کشویی باز و بسته می‌شوند. ضخامت پریزهای کشویی، بسیار اندک بوده و کاملاً مخفی هستند. این محصولات داخل یونیت کابینت، کانتر یا میز نصب می‌شوند و معمولاً، دارای یک روکش پلاستیکی هستند. باید اضافه کنیم که این نوع پریز، می‌تواند ساده و یا مجهز به امکاناتی مانند پورت USB و HDMI باشد. کاربرد پریز کشویی، در ادارات و محیط‌های آموزشی بیشتر است.

برندهای گوناگون پریز توکار کابینتی 

در حال حاضر، شرکت‌های گوناگون خارجی و ایرانی، مدل‌های مختلف پریز کابینتی را وارد بازار می‌کنند. مهم‌ترین برندهای موجود، عبارت هستند از:

پریز توکار کابینت فانتونی 

فانتونی، یک شرکت چینی تولیدکننده تجهیزات کابینت است که پریز توکار کابینت، از مهم‌ترین محصولات آن به شمار می‌رود. محصولات این شرکت در رنگ‌های مختلفی چون سیلور و مشکی تولید می‌شوند. این برند همچنین، پریزهای مخفی را در اشکال مستطیلی و استوانه‌ای وارد بازار می‌کند. پریز توکار مدل N425، از جمله پر فروش‌ترین تولیدات فانتونی است.

پریز توکار کابینت ملونی 

از پر کاربردترین پریزهای برق توکار، می‌توان به محصولات ملونی اشاره کرد. این برند چینی، مدل‌های مختلف پریز کابینتی از مستطیلی تا استوانه‌ای را در رنگ‌هایی مانند دودی، طلایی، مشکی و سیلور تولید می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پریز توکار کابینتی ملونی، پریز گرد اسمارت است که امکاناتی چون یک پورت یو اس بی و خروجی تلفن دارد.

پریز توکار کابینت ایرانی

برند ایرانی فاکتور، یک شرکت داخلی در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی است که پریز توکار کابینت هم، طراحی و تولید می‌کند. مدل‌هایی مانند FBI+، BUC2 و FPO از جمله تولیدات فاکتور هستند. ویژگی منحصر به فرد این پریزها، استفاده از موادی چون شیشه، فوم و چوب راش است که زیبایی خاصی را به دکوراسیون شما می‌بخشد.

انواع جنس بدنه و رنگ پریز توکار کابینتی

پریزهای مخفی به طور معمول، از فلز یا ترکیب فلز و پلاستیک ساخته می‌شوند. در واقع، بدنه فلزی مقاومت و ضد زنگ بودن پریز را تضمین می کند. پوشش پلاستیکی جعبه پریز نیز، مانع از برق‌گرفتگی و جرقه زدن می‌شود. بنابراین، پریز توکار کابینت آلومینیومی رایج‌ترین نوع پریز مخفی است. البته پریز گرد مخفی ملونی، یک مدل پریز توکار کابینت پلاستیکی است که در آن فلز به کار نرفته است. پلی‌کربنات، شیشه و چوب هم از دیگر مواد مورد استفاده در پریزهای توکار هستند که بیشتر، حالت تزئینی دارند.

رنگ‌های متنوع پریز توکار کابینت

 پریزهای مخفی اگرچه در داخل کابینت یا میزکار نصب می‌شوند، اما رنگ‌های مختلفی دارند. بنابراین شما می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که با آشپزخانه و دکوراسیون آن، هارمونی داشته باشد. رنگ‌های سفید، مشکی، سیلور، استیل و طلایی از مهم‌ترین رنگ‌های پریز توکار مخفی هستند.

خرید اینترنتی انواع پریز توکار از فامیلا کالا 

برای تهیه انواع یراق کابینت و کمد از جمله پریز توکار، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا مراجعه کنید. در این سایت کالاهای موجود بر اساس رنگ، قیمت، سازنده، جدید یا قدیمی بودن طبقه ‌بندی شده‌اند. برای مثال اگر به دنبال پریز توکار کابینت جدید سفید هستید، باید فیلترهای مربوط را فعال کنید. برای خرید پریز توکار کابینت ارزان هم، نیاز به تعیین بازه قیمت دارید.

پس از انتخاب کالای مورد نظر، توضیحات، معرفی و مشخصات فنی محصول را بخوانید. علاوه بر این مطمئن شوید که سایز پریز، با فضایی که برای آن در نظر گرفته‌اید همخوانی دارد. خوشبختانه تمام محصولات موجود در این سایت، از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار هستند. بنابراین برای خرید پریز توکار کابینتی، با اطمینان خاطر روی گزینه سفارش کلیک کنید تا محصول به سبد خرید اضافه شود. در پایان پس از پرداخت هزینه، سفارش شما نهایی شده و در سریع‌ترین زمان به آدرس‌تان در سراسر کشور ارسال می‌شود.

سوالات متداول پریز توکار کابینت

چرا عنوان پریز توکار را برای برخی از پریزها به کار می‌برند؟
به علت قرار گرفتن این نوع پریزها در داخل کابینت‌های آشپزخانه به آن پریز توکار می‌گویند.

مدل‌های مختلف پریز توکار کدامها هستند؟
پریز‌های توکار استوانه‌ای، مستطیلی و موتوردار از جمله مدل‌های مختلف پریز‌های توکار است.

چگونه می‌توان یک پریز توکار استوانه‌ای را نصب کرد؟
در ابتدا لازم است تا یک سوراخ ۸ تا ۱۵ سانتی‌متر را بر روی صفحه کابینت خود ایجاد کنید. سپس پریز استوانه‌ای خود را از بالا، بر روی سوراخ قرار دهید و در انتها، آن را با یک قطعه پلاستیکی محکم کرده و اتصالات برقی لازم را در آن ایجاد نمایید.

پریز‌های توکار چه وجه اشتراکی با هم دارند؟
سیم‌کشی داخلی پاغلب ریز‌های توکار به ‌گونه‌ای است که برق‌گرفتگی و اتصال برق را کاهش می‌دهد. قابلیت توکار بودن و جلوگیری از سیم ‌پیچی‌های زیاد این پریز‌ها نیز می‌تواند باعث نظم دهی بیشتر آشپزخانه شما شود.

پریز‌های توکار از چه موادی ساخته‌ شده‌اند؟
به‌ طور کلی پریز‌های توکار از فلز- آلومینیوم ساخته می‌شوند که اغلب با پوشش‌های پلاستیکی جهت جلوگیری از برق‌ گرفتگی احاطه ‌شده‌اند و به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم