26 آوریل, 2024

۴ نوع ریل ساچمه ای که شناخت آن ها ضروری است

اگر ریل غلتکی را نخستین مدل ریل کشو در بازار بدانیم ریل ساچمه ای دومین مدل است که پس از آن عرضه شد. ریل ساچمه ای از محبوبیت قابل توجهی میان تولیدکنندگان لوازم ریلی، شرکت های طراح و سازنده ی کابینت آشپزخانه و سایر مصرف کنندگان برخوردار است. برخی از مزایای این ریل پرفروش شامل قیمت مناسب، استحکام بالا، حرکت روان، تنوع در سایز (۲۵ تا ۷۰ سانتی متر)، ضامن های اطمینان، مدل های مختلف و کاربرد فراوان است.از انواع ریل های ساچمه ای می توان به ریل ساچمه ای ساده، ریل ساچمه ای ترمزدار، ریل ساچمه ای آرام بند و ریل ساچمه ای تاچ یا لمسی اشاره کرد.

۱- ریل ساده ارزانترین مدل از انواع ریل های ساچمه ای

ریل ساچمه ای ساده به دو گروه مختلف شامل ریل ساچمه ای دو تکه و ریل ساچمه ای سه تکه تقسیم می شود. هر یک از زیر مجموعه های این گروه کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال ریل های دو تکه برای کشوهایی با عمق کم مانند کشو میز تلوزیون یا میز کار مورد استفاده قرار می گیرند.

ریل ساچمه ای سه تکه مدل محبوب نصاب ها

ریل های سه تکه در بازار از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. زیرا امکان نصب آن ها بر روی کشوهایی با عمق و ابعاد بزرگتر وجود دارد. به عنوان مثال در کشو کابینت اکثر آشپزخانه های ایرانی این نوع ریل به کار برده می شود. همچنین تجهیزات ریلی  کابینت مانند سطل های زباله توکار با استفاده از ریل ساچمه ای سه تکه حرکت می کنند.

از مهمترین مزایای انواع ریل های ساچمه ای می توان به قیمت ارزان  آن ها اشاره کرد. به همین دلیل این مدل را در لوازم مختلفی به کار می برند.

ارزانترین مدل

ارزانترین مدل

۲- تنظیم سرعت حرکت کشو با ریل ساچمه ای ترمزدار

یکی دیگر از انواع ریل های ساچمه ای می توان به ریل ساچمه ای ترمزدار اشاره کرد. این مدل پمپ هایی در انتهای خود دارد که چند سانت پیش از بسته شدن کامل کشو سرعت آن را کاهش می دهد. ریل های ترمز دار گزینه ای مناسب برای مکان هایی مانند مطب دکتر و کتابخانه هستند. زیرا در این اماکن نیاز به سکوت بیشتری احساس می شود. جهت خرید این ریل ابتدا عمق کشو مورد نظر را اندازه گیری کرده  سپس با توجه به آن ریل ۳۰، ۳۵، ۴۰ سانت یا بیشتر را انتخاب کنید. به ابعاد ریل ها در حالت بسته و باز توجه داشته باشید.

تنظیم سرعت حرکت کشو

تنظیم سرعت حرکت کشو

۳- انواع ریل های ساچمه ای آرام بند و ایمنی بیشتر

ریل ساچمه ای آرام بند به مدل هایی گفته می شود که حرکت کشو بر روی آن ها بدون صدا و تنظیم شده خواهد بود. این امر برای مادرانی که کودکان نوپا در منزل دارند اهمیت بیشتری خواهد یافت. زیرا مادر زمان زیادی را در آشپزخانه می گذراند. کودک نیز در کنار او با لوازم موجود مانند در کابینت یا کشو مشغول بازی خواهد شد. اگر یراق آلات در دسترس فرزندمان مانند لولا کابینت یا ریل کشو ها را از مدل های ایمنی  انتخاب کنیم، بدون شک با خیال راحت به کارهای روزانه رسیدگی خواهیم کرد.

آسیب کمتر به بدنه ی کابینت و کمد

نصب یک ریل آرام بند مانع رسیدن آسیب به بدنه ی کابینت آشپزخانه خواهد شد. زیرا هر شدت و انرژی که به کشو وارد شود در نهایت کند بسته خواهد شد. پس به آرامی به بدنه ی کابینت برخورد خواهد کرد و در بلند مدت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در انتخاب این ریل نیز مانند سایر مدل های این مجموعه به عمق کشو توجه کرده سپس ریلی با ابعاد متناسب آن (در حالت بسته و باز) خریداری کنید.

ریل های ساچمه ای آرام بند

ریل های ساچمه ای آرام بند

۴- ریل تاچ بهترین مدل در انواع ریل های ساچمه ای موجود

ریل ساچمه ای تاچ یا لمسی جدیدترین مدل در میان سایر انواع ریل های ساچمه ای است. ریل تاچ نسبت به مدل های قبلی حرکتی بسیار روان و بدون لرزش دارد. همچنین با نصب آن نیازی به قرار دادن دستگیره بر روی کشو نخواهیم داشت. زیرا با لمس دست، کشو  خارج شده و با انرژی بسیار کم بسته خواهد شد.

ریل تاچ یک مدل ارگونومیک

اگر فردی در منزل یا محل کارتان از مشکل کمر درد رنج می برد حتما این ریل را به او توصیه کنید. زیرا می تواند بدون نیاز به خم شد پایین ترین کشو موجود در دفتر یا آشپزخانه را باز و بسته کند. از انواع ریل تاچ در مکان های مختلفی از جمله آشپزخانه، دفاتر اداری، کشو کمد دیواری و غیره استفاده می شود. ریل تاچ از سیستم آرام بند و ترمز گیر نیز برخوردار است. پس در حالت کلی کلیه ی امکانات موجود و مزایای ریل های معرفی شده را دارد. البته قیمت این ریل نیز نسبت به سایرین بالاتر است. از این ریل می توان در دکوراسیون هایی با سبک مدرن استفاده کرد.

ریل تاچ 

ریل تاچ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.