28 مارس, 2024

این نکات به ما در خرید آبچکان دیواری کمک می کنند

بدون شک خرید آبچکان دیواری یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه به شمار میرود که در مدل های متنوعی عرضه می شود. در میان آن ها آبچکان بالای سینک ظرفشویی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. تنوع در جنس، قیمت مناسب، سایز (یونیت) مختلف، دسترسی آسان به ظروف، امکان برش آبچکان در صورت بزرگ بودن طول آن نسبت به کابینت و ایجاد نظم در محیط از جمله عواملی هستند که باعث افزایش تمایل مشتریان به خرید آبچکان داخل کابینت شده اند.  اما پیش از انتخاب یک آبچکان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید آبچکان دیواری برای کابینت MDF یا فلزی؟

کابینت آشپزخانه ی شما از جنس فلز باشد یا ام دی اف در انتخاب آبچکان اهمیت دارد. پس این نکته را به خاطر داشته باشید که پیش از هر اقدام ابتدا به جنس کابینت خود توجه کرده سپس از میان مدل هایی که برای آن مناسب هستند یکی را خریداری نمایید. این مورد (مخصوص کابینت فلزی یا ام دی اف) معمولا توسط تولید کننده در مشخصات فنی آبچکان ذکر شده است.

خرید آبچکان دیواری برای کابینت MDF یا فلزی

در خرید آبچکان دیواری سایز دقیق کابینت را اندازه بگیرید

ابتدا با استفاده از یک متر طول، عرض و ارتفاع کابینت مورد نظر (یونیت) را با دقت اندازه گیری کنید. طول آبچکان معمولا ۳٫۲ سانتی متر کمتر از طول کابینت محل نصب است. بعد از یادداشت این اندازه ها به آسانی می توانید آنچه مورد پسندتان است را بیابید. با این اقدام از تعویض آبچکان نیز پیشگیری خواهید کرد.

سایز دقیق کابینت

استیل، بهترین جنس برای خرید آبچکان دیواری

اغلب جنس آبچکان  داخل کابینت  استیل (درجه ی یک و دو) و یا  آبکاری است که هرکدام دارای مزایای خاص خود هستند. آبچکان استیل دوام بیشتری دارد و در طراحی آن محل قرار گیری ظروف کوچک و بزرگ تفکیک داده شده است. از طرفی قیمت آبچکان آبکاری ارزان تر است. حال با توجه به این موارد انتخاب نهایی با شماست.

سایز دقیق کابینت

خرید آبچکان دیواری یک یا دو طبقه

در خرید آبچکان به تعداد ظروفی که به صورت روزانه مورد شستشو قرار می گیرند توجه کنید. اگر حجم آن ها زیاد است توصیه می کنیم که از آبچکان های دو طبقه مانند آبچکان کابینت ام دی اف مدل A104  استفاده کنید. البته نکته ی مهم اینجاست که ارتفاع کابینت باید مناسب نصب این مدل از آبچکان باشد.

خرید آبچکان دیواری یک یا دو طبقه

 نصب آسان آبچکان

در انتخاب آبچکان داخل کابینت اولویت را به مدل هایی اختصاص دهید که نصب آنها با سهولت بیشتری انجام می شود. به عنوان مثال در طراحی برخی از آبچکان ها مگنت (آهنربا) در دو سوی آن ها تعبیه شده است. با استفاده از این مگنت ها می توان به آسانی و بدون نیاز به ابزار، آبچکان را داخل کابینت نصب کرد. (مشابه آبچکان کابینت MDF (ورقی استیل) مدل ۱۰۰۲ یونیت ۹۰ سانت)

نصب آسان آبچکان

سینی کف آبچکان

اگر تمایل دارید که از میان مدل های جدید آبچکان بالای سینک ظرفشویی یکی را انتخاب کنید بهتر است که سینی کف، نگه دارنده ی بشقاب، امکان جابجایی و خروج آن را به خاطر داشته باشید. زیرا سینی کف از ریختن آب ظروف بر روی سینک جلوگیری می کند. همچنین نگه دارنده ی بشقاب مانع افتادن و یا شکستن آن ها شده و امکان قرار دادن بشقاب هایی با سایزهای مختلف را در آبچکان فراهم می کند.

سینی کف آبچکان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.