28 مارس, 2024

با انواع دستگیره در ساختمان آشنا شوید

انواع دستگیره در ساختمان از یراق آلات اساسی منزل و محل کارمان به شمار می روند که معمولا پس جابجایی یا گذشت زمان نیاز به تعویض دارند. با توجه به اینکه در ساختمان هر درب کاربرد مختلفی دارد، دستگیره های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال دستگیره ی درب اتاق خواب را نمی توان بر روی درب ورودی نصب کرد. انواع دستگیره درب ساختمان از لحاظ  کابرد به۵ گروه تقسیم می شود. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع دستگیره در ورودی – انتخاب مدل راست یا چپ بازشو

نحوه ی عملکرد دستگیره درب ورودی ساختمان به این صورت است که جهت افزایش امنیت امکان باز کردن در از قسمت خارجی (بیرون ساختمان) وجود ندارد و فقط از داخل ساختمان باز می شود. در خرید این دستگیره جهت باز شدن درب اهمیت فراوانی دارد. به عبارت دیگر پیش از خرید دستگیره ی ورودی به باز شدن درب ساختمان از سمت چپ و یا راست دقت کنید. این مسئله در مشخصات فنی با عنوان راست باز شو و چپ بازشو نشان داده می شود. دستگیره در ورودی در سایت فامیلا کالا به دو گروه دستگیره درب ساختمان کلاسیک و دستگیره درب ساختمان لوکس تقسیم می شود.

دستگیره در ورودی

دستگیره در سرویس بهداشتی- سیلندر یا توپی مناسب نصب کنید

همانگونه که از نام دستگیره مشخص است این مدل را می توان بر روی درب سرویس بهداشتی و حمام نصب کرد. با نصب دستگیره ی سرویس نمی توان درب را از بیرون قفل کرد و از داخل نیز با اهرم باز و بسته می شود. تفاوت این دستگیره ی درب با سایر مدل ها دراین است که در مواقع ضروری می توان درب را از بیرون نیز باز کرد. به عنوان مثال اگر کودکمان درب را قفل کرده و نتواند آن را باز کند با استفاده از یک پیچ گوشتی می توان مسئله را حل کرد. در صورتی که دستگیره ی شما مدل سوئیچی است، سیلندر قفل درب سرویس را فراموش نکنید.

دستگیره در سرویس بهداشتی

دستگیره در اتاق خواب – کلیدی یا سوئیچی؟

دستگیره ی درب اتاق خواب مناسب نصب بر روی سایر درب های موجود در منزل است. این دستگیره از نظر قیمت، مدل، رنگ و شکل ظاهری دارای تنوع زیادی است. دستگیره درب اتاق خواب به دو صورت کلیدی و سوئیچی عرضه می شود که البته در بیشتر موارد از مدل های کلیدی استفاده می شود.

دستگیره در اتاق خواب

انواع دستگیره در سوئیچی – بهترین گزینه برای دفاتر اداری

اگر قصد دارید برای دفتر اداری دستگیره بخرید پیشنهاد میکنیم که از میان مدل های سوئیچی یکی را انتخاب کنید. تنها نکته ای که در رابطه با دستگیره های سوئیچی وجود دارد این است که برای نصب نیاز به سیلندر قفل در دارند. این سیلندرها باید هماهنگ با مدل قفل و دستگیره انتخاب شوند.

دستگیره ی سوئیچی

دستگیره روزت – مدلی یکسان برای همه ی درهای منزل

دستگیره درب ساختمان روزت را می توان بر روی کلیه ی درب های موجود در منزل نصب کرد. شکل ظاهری این دستگیره به صورت دو تکه (دستگیره و جا سوئیچی) است. برای جلوه ی زیبایی و حفظ یکپارچگی همه ی دستگیره های ساختمان می توان آن ها را از یک مدل روزت انتخاب کنید. اما پیش از نصب برای درب ورودی ساختمان، درب سرویس و درب اتاق خواب توپی مخصوص به هریک را تهیه نمایید.

دستگیره روزت

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.