29 مارس, 2024

در خرید هود آشپزخانه کشویی این نکات را به خاطر داشته باشید

در خرید هریک از لوازم بزرگ آشپزخانه از جمله هود کشویی نکاتی وجود دارد که بهتر است آن ها را به خاطر بسپاریم. رعایت و توجه به این نکات باعث سهولت در انتخاب و نصب آسان هود می شوند. در ادامه ی این متن به توضیح ۵ مورد از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

اهمیت سایز اجاق گاز در خرید هود آشپزخانه کشویی

پیش از انتخاب هود کشویی به طول اجاق گاز صفحه ای یا مبله توجه کنید. زیرا اگر سایز هود و اجاق هماهنگی نداشته باشد احتمال اینکه مکش دستگاه جوابگوی نیازتان نباشد وجود دارد. به عنوان مثال برای اجاقی با طول ۹۰ سانتی متر، هود کشویی باید ۹۰ سانتی متر یا بزرگتر باشد. همچنین اغلب هودهای کشویی دارای سایزبندی ۶۰ و ۹۰ سانتی متر هستند.

هماهنگی سایز

هماهنگی سایز اجاق در خرید هود آشپزخانه کشویی

پیش از خرید هود آشپزخانه کشویی ابعاد دقیق کابینت را اندازه گیری کنید

از آنجا که مکان نصب هود کشویی داخل کابینت است، ابعاد آن (طول، عرض و ارتفاع) در انتخاب اهمیت دارد. طول و عرض کابینت باید متناسب با طول و عرض هود باشد. برای قرار دادن محفظه ی فلزی و لوله ی خروجی دستگاه داخل کابینت نیز ارتفاع آن را اندازه گیری کنید. خوشبختانه ابعاد اکثر کابینت های آشپزخانه مناسب قرار گیری هود کشویی هستند.

اندازه گیری ابعاد کابینت

پیش از خرید هود آشپزخانه کشویی ابعاد دقیق کابینت را اندازه گیری کنید

نحوه ی آماده سازی کابینت

صفحه ی مکش هود کشویی تنها بخش قابل مشاهده است و برای استفاده نیاز به برشی در قسمت کف کابینت دارد. به عبارت دیگر پیش از نصب کالا باید کف کابینت را خارج کرده و برشی مستطیل شکل در آن ایجاد کنیم. اندازه ی این مستطیل در دفترچه ی راهنمای هود با عنوان الگوی برش داده شده است.

نحوه ی آماده سازی کابینت

نحوه ی آماده سازی کابینت

قدرت مکش بالا موتور هود

میزان مکش موتور انواع هود آشپزخانه از جمله کشویی را با واحدی به نام متر مکعب بر ساعت نشان می دهند. قدرت مکش هود به سه گروه تقسیم می شود. گروه اول کمتر ۴۰۰ متر مکعب که مکش پایینی دارند و مناسب نصب در آشپزخانه های کوچک یا پخت و پز کم هستند. گروه دوم از ۴۰۱ تا ۵۰۰ متر مکعب که در مجموعه ی هود های با قدرت متوسط به شمار می روند و مناسب آشپزخانه هایی با اندازه ی متوسط است (مانند هود آشپزخانه میکس کشویی مدل B1150 استیل). در آخر گروه سوم با مکش بیش از ۵۰۰ متر مکعب که پاسخگوی نیاز آشپزخانه های بزرگ یا طبخ زیاد غذا هستند.

قدرت مکش بالا

قدرت مکش بالا

امکان نصب فیلتر زغالی بر روی هود کشویی

در خرید هود کشویی اولویت را به مدل هایی که امکان نصب فیلتر زغالی بر روی آن ها وجود دارد اختصاص دهید. زیرا فیلتر زغالی با جذب گرد و خاک موجود در محیط منزل و بخصوص آشپزخانه به مطبوع شدن هوای آن کمک می کند. این قابلیت برای ساکنان کلان شهرها و خانواده هایی که در منزل کودک یا سالمند دارند مزیت قابل توجهی به شمار می رود. اگر هود کشویی شما خارجی است حتما فیلتر را از همان تولید کننده (برند) تهیه کنید. تنها نکته ای که در رابطه با فیلتر زغالی یا کربنی سفید وجود دارد این است که پس از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد و بهتر است تعویض شود.

امکان نصب فیلتر زغالی

امکان نصب فیلتر زغالی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.