28 مارس, 2024

این نکات را در خرید اره گرد بر رعایت کنید

اره گرد بر نوعی اره است که برای برش های عرضی،طولی ،مایل و ایجاد شیار در چوب،فلز و سایر مصالح میتوان استفاده کرد. اره های گرد بر به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی بتوان طرح های مدور،شعاعی و … را پیاده سازی نمود. در استفاده از این اره نیازی به جابه جایی الوار یا صفحات چوب یا فلز نیست، بلکه فرد ان را بر روی مصالح جابه جا میکند و به دلیل آسانی در کارکرد و حمل از ان در صنعت ساختمان سازی و نجاری بسیار استفاده می شود. نمای کلی یگ اره گرد بر میتواند به صورت زیر باشد:

خرید اره گرد بر

اره گرد بر

در خرید اره گرد بر باید به این مشخصات توجه کنید

مهمترین نکات که در خرید اره گرد بر و سایر اره ها باید به آن ها توجه کنید شامل : ۱-عمق و زاویه برش ۲- قطر تیغه ۳-قدرت ۴-سرعت دور بردقیقه ۵-وزن هستند.

جنس تیغه اره گرد بر را با دقت بررسی کنید

تیغه های اره گرد بر دارای مدل ها و قیمت های متفاوتی در سراسر دنیا می باشد.معمولا تیغه های اره های گران قیمت دارای ویژگی هایی همچون طول عمر بیشتر می باشد که در این صورت عملکرد تیغه ها افزایش میابد.اما در مقابل تیغه های ارزان قیمت میتواند درابعادی بسیار بد باشند به عنوان مثال اگر شما درکاری به سرعت بیشتری نیاز دارید تیغه های ارزان قیمت اره گرد بر برای شما بسیار کسل کننده می باشد.علاوه بر این ،این نوع تیغه ها تا حدودی به صورت ناهموارعملیات برش را انجام می دهد.عواملی همچون سرعت و کیفیت را در کار در نظر داشته باشید.برخلاف بسیاری از صنایع دیگر صنعت ابزار یراق،بدین گونه است که تفاوت قیمت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.در این صنعت همواره جنسی که گران قیمت است ممکن است که برای شما و کارشما بسیار گران تمام شود.

در خرید اره گرد بر ابعاد تیغه ها اهمیت دارد

تیغه های اره های گرد بر بر شامل سه نوع بعد می باشد.فقط این را بررسی کنید که چه محیطی را می خواهید برش دهید و نیاز به کدام ابعاد می باشد.ابعاد تیغه های گرد بر بر دارای سایزهای ۱تا۲/۱، ۴/۱ تا ۷ ، ۱۰و۱۲ اینچ می باشد.فقط قبل از خرید فراموش نکنید که کتابچه راهنمای تیغه خود را مطالعه نمایید.چون معمولا در کتابچه های راهنما کاربرد تیغه ها ذکر شده است مثلا اعلام شده که این تیغه برای کدام محیط مناسب است.

برای خرید تیغه ها باید به عواملی از جمله ضخامت محیط،گستردگی محیط و… دقت لازم را داشته باشید.

ابعاد تیغه های گرد بر

ابعاد تیغه های گرد بر

انواع تیغه ها را بیشتر بشناسیم

مدل های مختلف تیغه اره از لحاظ ضخامت به دو قسمت تقسیم می شوند:

۱- تیغه های نازک: با این تیغه ها میتوانید برش بسیار دقیقی داشته باشید ولی تنها مشکلی که این تیغه ها دارند،سرعت ان ها می باشد،ممکن است که سرعت این تیغه ها برای شما کمی کسل کننده باشد در ضمن تیغه های نازک می تواند از بریدگی زائد جلوگیری می کند و در کار صرفه جویی لازم را داشته باشید.

۲- تیغه های ضخیم: یکی از ویژگی های بارزی که این تیغه ها دارند این است که در حین انجام کار از تلوتلو خوردن محیط برش و دستگاه جلوگیری می کند.

دندانه های تیغه

به طور کلی دندانه ها تیغه بر عملکرد اره های گرد بر شما تاثیر مستقیم خواهند داشت،اگر تیغه های شما دارای دندانه های مناسبی باشد می توانید عملیات برش خود را به بهترین نحو و به صورت تمیز انجام دهید.برای خرید تیغه به دندانه های ان بسیار دقت کنید در ضمن شکل قرار گیری دندانه ها و قلاب ها وهمچنین تعداد ان ها میتواند بر عملکرد کار شما بسیار تاثیر داشته باشد.

دندانه های تیغه

دندانه های تیغه

جنس تیغه ها

تیغه ها معمولا از جنس فولاد و یا کاربید ساخته میشوند. معمولا تیغه های فولاد نسبت به تیغه های کاربید ارزان قیمت تر هستند. سرعت آن ها بسیار بسیار کند می باشد و اکثر باعث خستگی فرد میشوند. بنابراین تیغه های فولاد کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. اما در مقابل تیغه های کاربید دارای دوام و عمر بیشتر هستند و بنابراین گران تر نیز هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.