26 آوریل, 2024

در انتخاب هود آشپزخانه به این نکات توجه کنید

هنگام انتخاب هود آشپزخانه نکات فراوانی در ذهنمان وجود دارد که برخی از آن ها مانند میزان مکش، صدا و شکل ظاهری را در اولویت قرار می دهیم. مواردی که در این متن به آن ها می پردازیم نظر کارشناسان در راهنمایی به خریداران است.

در انتخاب هود آشپزخانه به مدل کابینت ها دقت کنید!

اگر در حال طراحی کابینت آشپزخانه ی خود هستید با توجه به نوع و سبک چیدمان آن هود خود را خریداری کنید. یک آشپزخانه ی جزیره ای نیاز به هود جزیره ای دارد. هوای آشپزخانه ی کوچک را با یکی از انواع هودهای زیر کابینتی ( ساده، مخفی و کشویی) می توان مطبوع نگه داشت و هود مورب یا توربولاین مناسب قرارگیری در دکوراسیون های متنوعی از جمله مدرن و کلاسیک است.

انتخاب هود آشپزخانه

انتخاب هود آشپزخانه

قدرت مكش موتور را در انتخاب هود آشپزخانه فراموش نكنيد

برای فهمیدن قدرت مکش انواع هودهای آشپزخانه به اعدادی که براساس متر مکعب بر ساعت نوشته شده اند توجه کنید. عدد کوچکتر (min) مربوط به دور کند موتور و عدد بزگتر (max) نشانگر قدرت مکش هود آشپزخانه در دور تند است.

قدرت مكش موتور

قدرت مكش موتور

ميزان صداى هود را در نظر داشته باشید

صدای هود آشپزخانه بر حسب واحد دسی بل (db) محاسبه می شود. بیشترین صدای هود را براساس دور دوم و سوم آن عنوان می کنند. پس صدای ایجاد شده در دور چهارم و پنجم توسط موتور هود در مشخصات فنی عنوان نمی شود.

ميزان صداى هود

ميزان صداى هود

در رابطه با اندازه ى خروجى مناسب براى هود سوال كنيد

اندازه ی خروجی هود آشپزخانه را فراموش نکنید زیرا بر میزان مکش هوا و صدای آن تاثیر می گذارد. معمولا در اکثر آشپزخانه های ایرانی خروجی هایی ۱۰ یا ۱۲ سانتی متر قرار گرفته است. اگر خروجی هود مورد پسند شما بیش از ۱۲ سانت مثلا ۱۵ سانتی متر باشد، صدای بیشتری توسط هود تولید می شود همچنین مکش آن کاهش می یابد. هودهای جزیره ای نیز نیازی به ایجاد خروجی ندارند و با نصب فیلتر زغالی می توان از آن ها استفاده کرد.

اندازه ى خروجى مناسب براى هود

اندازه ى خروجى مناسب براى هود

اهميت نوع فيلتر هود را دست كم نگيريد

در حالت کلی دو نوع فیلتر جهت جذب چربی و بخار در هود های آشپزخانه تعبیه می شود که شامل فیلتر الیافی و آلومینیومی است. فیلترهای الیافی که از جنس پشم شیشه تشکیل شده اند بر روی برخی از مدل های هود زیر کابینتی قرار می گیرند. اما فیلترهای آلومینیومی در اکثر هود های موجود از جمله شومینه ای، مورب و جزیره ای به کار برده شده اند. فیلتر زغالی یا کربنی سفید و سیاه نیز برای جذب گرد و غبار موجود در هوا استفاده می شود و نصب آن در هودهای جزیره ای ضروری است.

اهميت نوع فيلتر هود

اهميت نوع فيلتر هود

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.